افزایش ۹ درصدی تشکیل پرونده‌های قضایی در خراسان شمالی

رییس کل دادگستری خراسان شمالی اظهارکرد: سال گذشته در مجموع ۲۴۲ هزار و ۴۰۱ فقره پرونده وارد محاکم قضایی استان شد که این رقم نسبت سال ماقبل ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام "رضا براتی زاده" رییس کل دادگستری خراسان شمالی امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد:  سال گذشته در مجموع ۲۴۲ هزار و ۴۰۱ فقره  پرونده وارد محاکم قضایی استان شد که این رقم نسبت سال ماقبل ۹ درصد افزایش یافته است. 

 


وی افزایش بیش از ۲۰ هزار مورد پرونده های وارد شده به محاکم قضایی استان در یک سال را غیرقابل توجیه عنوان کرد و گفت: ورود این تعداد از پرونده در استان، چشم‌گیر و قابل توجه است و‌ باید تلاش کرد تا آمار را متعادل‌تر کرد.

 


وی به راهکارهای کوتاه شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضایی استان هم اشاره کرد و افزود: با وجود تلاش‌های انجام شده، طی سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۳۹ هزار و ۶۹۰ پرونده  مختومه اعلام شد.

 


رییس کل دادگستری خراسان شمالی اجرای سند تحول بنیادین را راهکاری برای رسیدن به دستگاه قضایی مطلوب و خدمت رسانی بهتر به مردم عنوان کرد و گفت: فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ارائه بهتر خدمات قضایی امسال بیش از گذشته مورد توجه است.

 


حجت الاسلام براتی زاده همچنین بیان کرد: ۹ پروژه طی سفر گذشته رییس دستگاه قضایی در استان به تصویب رسید که هشت پروژه از محل اعتبارات ملی و یک پروژه هم از اعتبارات استانی باید تخصیص اعتبار می‌شد ولی طی دو سال در استان آب از آب تکان نخورده است و فقط مقداری از اعتبارات داخلی قوه قضائیه به صورت تقسیطی جذب شده است ولی خبری از اعتبارات دولتی نیست و تلاش می‌شود تا در سفری که هیأت دولت به این استان دارد این مسئله پیگیری شود.

 

 

کد خبر 1188138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha