مراکز دینی و حوزوی و توصیه‌های بزرگان دین، ظرفیت‌های مهمی در تبیین فرهنگ صرفه‌جویی هستند

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان قم گفت: وجود مراکز دینی و حوزوی و توصیه‌های بزرگان دین ظرفیت‌های مهمی در تبیین فرهنگ صرفه‌جویی و به ویژه الگوی صحیح مصرف آب هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حسن بختیاری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب که یکم تا هفتم تیرماه اظهار داشت: شعار هفته صرفه جویی در آب با نام آب لبخند زندگی و مصرف هوشمند است و در این هفته برنامه هایی از جمله دیدار با مراجع و تعامل با ائمه جماعات در تبیین موضوع صرفه جویی داریم.

 

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان قم افزود: وجود مراکز دینی و حوزوی و توصیه‌های بزرگان دین ظرفیت‌های مهمی در تبیین فرهنگ صرفه‌جویی و به ویژه الگوی صحیح مصرف آب هستند.

 

وی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب قم برای تامین آب مورد نیاز جمعیت حدود یک‌میلیون و چهارصد هزار نفر از شهروندان و اهالی روستا فعالیت‌های گسترده ای دارد.

 

بختیاری با بیان اینکه 75درصد آب مورد نیاز قم از خارج از استان تامین می شود بیان کرد: قم، شهری مهاجرپذیر و میزان مصرف از میانگین کشوری بالاتر است و به این دلیل عمده آب شرب قم از آب‌های سطحی تأمین می‌شود هرچند امسال با تغییراتی در این زمینه همراه بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همراهی مردم و صرفه جویی در پیشگیری از قطعی آب در تابستان اهمیت زیادی دارد، ما نیز در تلاش هستیم در جهت توزیع عادلانه آب در مناطق مختلف، پایداری سطح آب از نظر کمی و کیفی را مورد توجه قرار دهیم.

 

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان قم عنوان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 200 لیتر بر ثانیه از سد کوچری آب وارد استان قم می‌شود و باوجود کیفیت بالای آب ورودی از سدکوچری، وضعیت کیفی آب چاه‌های داخل شهر از نظر شوری مناسب نیست.

 

وی گفت: احداث مخزن 20 هزار متر مکعبی جدیدی در شهر قم به زمین زده شده و درصدد جذب اعتبار دولتی برای احداث مخزن 50 هزار متر مکعبی دیگری در قم هستیم که برای تکمیل تمامی این طرح ها نیازمند 500 میلیارد تومان اعتباریم.

 

بختیاری با بیان اینکه نگرش ما فرهنگ سازی و ترویج الگوی صحیح مصرف است اظهار داشت:8 هزار حامی آب در سطح مدارس قم فعال هستند و در جهت توسعه فرهنگ صرفه جویی در آب نیز تفاهم نامه هایی را در تولید محتوا و فرهنگ سازی با نهادها داریم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از سیاست ها در وزارت نیرو جهاد آبرسانی است که برنامه ریزی خوبی اتفاق فتاده و در طرح کشوری 10 هزار روستا تحت پوشش آبرسانی و رفع مشکلات شبکه ها قرار می‌گیرند، ما نیز در این حوزه پیگیر رفع مشکلات روستائیان هستیم تا پروژه های محرومیت زدایی را عملیاتی کنیم.

 

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان قم عنوان کرد: در کهک پروژه هایی در ایجاد مخازن داریم و در بخش سلفچگان در قالب محرومیت زدایی اقداماتی شکل می گیرد، در حال حاضر رفع مشکلات آب روستایی در اولویت است و برآنیم در سال 1402 به عنوان استانی بدون مشکل در حوزه آبرسانی باشیم در این باره از ظرفیت خیرین درصدد رفع حل مشکلات 30 روستا در قمرود و 12 روستا در مسیرجاده قدیم قم تهران هستیم.

 

گفتنی است ایام صرفه جویی در آب با عناوین بهره وری و مدیریت تقاضا و اقتصاد آب، زنان، سبک زندگی و آموزه های دینی و تغییر رفتار مصرف آب، مشارکت مردمی و یاری گری آب، محور توسعه پایدار و صنعت دانش بنیان و اشتغال آفرینی و استفاده بهینه از آب و پسآب و رسانه و شفافیت اطلاعات و مطالبه گری مصرف بهینه آب و ارزش آب و انرژی و محیط زیست در پایداری سرزمین و عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی و بهره وری حداکثری منابع آب شرب نام گذاری شه است.

کد خبر 1188171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha