هیئات مذهبی کانون‌های مهم ترویج و تبیین محسوب می‌شوند

حجت‌الاسلام عزت زمانی بر ضرورت تقویت محتوای مجالس مذهبی و همچنین آموزش ارکان هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: هیئات به واسطه داشتن مخاطب به خصوص جوانان کانون‌های مهم ترویج و تبیین محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «رضا عزت زمانی» در گردهمایی هیئت‌های مذهبی استان سمنان جهاد تبیین را یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کردوگفت: در این راستا باید اقدامات ویژه‌ای را صورت داد.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی هیئات مذهبی را کانون جهاد تبیین دانست وافزود: هیئت‌ها بستری برای جذب مخاطبان به ویژه جوانان و تبیین مسائل دینی و مذهبی برای این قشر هستند.

 

وی براستفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در سراسر استان سمنان تاکید داشت وبیان کرد: باید به فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی بها داد.

 

عزت زمانی با بیان اینکه وحدت بین فعالان عرصه هیئت باعث پیشروی در دین می‌شود و این مقوله باید در بین فعالان فرهنگی و دینی در سطح استان‌ها تقویت شود، گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی وحدت و انسجام لازم وجود دارد که همه هویت‌ها و استعدادها حفظ شود و لیکن باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها بهره گیری کرد.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت تقویت محتوای مجالس مذهبی و همچنین آموزش ارکان هیئات مذهبی تاکید کرد و ادامه داد: هیئات به واسطه داشتن مخاطب به خصوص جوانان کانون‌های مهم ترویج و تبیین محسوب می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها و نقاط قوت موجود نهایت بهره برداری را به عمل آوریم،اضافه کرد: تقویت فعالیت‌ها و به‌کارگیری جوانان در هیئت‌های مذهبی یک اصل مهم و اساسی است.

 

عزت زمانی ماموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را تبیین گفتمان معارف اسلامی عنوان کردوافزود: این سازمان تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته است.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: پررنگ کردن یاد امام زمان (عج) در ماه‌های محرم و صفر ضرورت دارد و باید فرهنگ مهدویت را در جامعه بویژه نسل های جوان و نوجوان تبیین کرد.

 

وی تصریح کرد: خدمت رسانی به دستگاه سیدالشهدا(ع) افتخاری است که امروز نصیب همه ما شده بنابراین باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

 

هیئت‌های مذهبی در زمینه اجرای برنامه‌های تنوع و محتوا را مد نظر قرار دهند

در ادامه حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» نیزبا بیان براینکه موضوع جهاد تبیین برای مقام معظم رهبری بسیار دارای اهمیت است و معظم له در سخنان همیشگی خود بر این نکته تاکید دارند گفت: جهاد تبیین به عنوان یکی از رسالت‌ها و وظایف هیئت‌های مذهبی دارای اهمیت بسزایی است و هیئت‌های مذهبی زمینه جذب جوانان را به فعالیت‌های دینی و فرهنگی فراهم کنند.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی به واسطه داشتن تریبون و مخاطب دارای اهمیت هستند، افزود: وارد کردن جوانان به هیئت‌های مذهبی و هم نگهداری آنان در زمره کار ویژه‌های هیئت‌های مذهبی محسوب می‌شود.

 

وی با تأکید براینکه هیئت‌های مذهبی در زمینه اجرای برنامه‌های مرتبط با جوانان نیز تنوع و محتوا را مد نظر قرار دهند، گفت: هیئت‌های مذهبی در زمینه تبیین مسائل روز دینی و اجتماعی برای جوانان اهمیت دارند لذا ظرفیت خوبی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان محسوب می‌شوند.

 

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به اینکه واسطه بین ما و خداوند متعال ائمه معصومان (ع) هستند و جایگاه آنان بسیار ارزشمند است، اظهارداشت: افتخار نوکری امام حسین (ع) توفیقی است ارزشمند که خداوند متعال به ما و شما عزیزان اعطا کرده و باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

 

امام جمعه سمنان گفت: عزاداری حضرت امام حسین (ع) توسط نیاکان ما به ما سپرده شده است و ما نیز وظیفه داریم آن را به نسل‌های آینده خود انتقال دهیم.

 

وی با بیان اینکه بنا بر سخنان مقام معظم رهبری، وحدت بین تکایا و هیئات بسیار مهم و ارزشمند است و بر این موضوع باید تاکید شود، بیان داشت: برای ادامه و حفظ نهضت حسینی نیاز به جوانان انقلابی و امام حسینی است که باید تلاش شود این عزیزان در کنار پیر غلامان حسینی در تکایا ایفای نقش کنند.

 

حجت الاسلام مطیعی افزود: ماندگاری نهضت امام حسین (ع) به خاطر مردمی بودن آن هستند و این مردمند که این نهضت را به سرانجام می‌رسانند.

 

کالاهای اساسی ویژه ماه محرم برای رفع دغدغه هیأت‌های مذهبی استان سمنان

سید «محمدرضا هاشمی» نیز دراین همایش به همراهی روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، کسبه، اصناف، موثران، ذی‌نفوذان و مردم استان در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه اشاره کردوگفت:همراهی گروه‌ها با موضوع یارانه‌ها توانسته تا حد زیادی شرایط را مهیا و به دولت کمک کند.

 

استاندار سمنان تصریح کرد: با بصیرت و همراهی مردم کوچک‌ترین دغدغه و تجمعی در بحث اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان نداشتیم و کالاها و اقلام مورد نیاز در سطح بازار به وفور تأمین شد.

 

وی با بیان اینکه از محل سفر ریاست جمهوری به استان، اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته و بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار عمرانی اقتصادی برای استان تخصیص یافت اضافه کرد:با تخصیص اعتبارات مصوب، کار در پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان برای تسریع در روند تکمیل پروژه‌ها، شروع شده است.

 

هاشمی ابراز داشت: بحث تأمین کالاهای اساسی ویژه ماه محرم برای رفع دغدغه هیأت‌های مذهبی، در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح و بر تأمین کامل این موارد تاکید شده است.

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه اقلام مورد نیاز و کالاهای اساسی به وفور در بازار استان سمنان تأمین شده لذا هیأت‌های مذهبی دغدغه‌ای برای برنامه‌های پیش روی خود در ماه محرم نداشته باشند، اظهارداشت: نظرات، پیشنهادات، دغدغه‌ها، مطالبات و سایر موارد مطرح شده از سوی نمایندگان هیأت‌های مذهبی استان بررسی، پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

 

کد خبر 1188224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha