افزايش ۳۸ درصدي اعزام و پذيرش مسافر از فرودگاه ارومیه

نائل قراملکی گفت: در ارديبهشت ماه ۱۴۰۱ آمار اعزام و پذيرش مسافر از فرودگاه بين المللي شهيد باکری ارومیه نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدي ۳۸ درصدي برخوردار است .

«محمد علی نائل قراملکی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، اظهار کرد: طبق اعلام   گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد مسافر جابجا شده از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه ۲۸ هزار و ۶۹۵ نفر بوده است که نسبت به ۲۰ هزار و   ۷۴۲ نفر مسافر مدت مشابه سال قبل نشان از رشد ۳۸ درصدی دارد.
 
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی با  اشاره به افزایش شاخص های آماری فرودگاه ارومیه در اردیبهشت ۱۴۰۱ گفت: این شاخص نسبت به ماه گذشته (فروردین ۱۴۰۱) نیز افزایش یافته است بطوریکه که تعداد پروازها از ۲۶۴پرواز در فرودین ماه به ۲۷۴ در اردیبهشت رسیده است که نشان از رشد ۴ درصدی پروازها می باشد و میزان جابجایی مسافر۲۸ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده است که   حاکی از  رشدی ۶ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر در اردیبهشت سال جاری دارد .

قراملکی با اشاره به اینکه، هم اکنون میانگین پرواز های داخلی روزانه فرودگاه ارومیه ۲ الی ۳ پرواز است گفت:فرودگاه ارومیه آمادگی کامل برای هر نوع پرواز را دارد و هیچ مشکلی برای پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه وجود ندارد.

وی در خصوص وضعیت فرودگاه ارومیه افزود:فرودگاه ارومیه یکی از فرودگاهها ی کشور است که مجهز به بروزترین و پیشرفته ترین سیستم های کمک ناوبری و امکانات بروز برای نشست و برخاست انواع پروازها می باشد و بصورت ۲۴ ساعته در حال ارائه سرویس دقیق و با کیفیت به استفاده کنندگان از خدمات هوانوردی و فرودگاهی می باشد.

قراملکی با اشاره به انجام پرواهای حج تمتع از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه از افزود:فرودگاه ارومیه یکی از ۱۷ فرودگاه کشور برای انجام پروازهای حج تمتع است .


مدیر کل فرودگاههای آذربایجان غربی از اعزام ۱۰۴۷ زائر خانه خدا از فرودگاه ارومیه خبر داد و گفت:این تعداد زائر در قالب ۴ پرواز در نهم و دهم تیرماه سالجاری به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی افزود:   با توجه به اهمیت و حساسیت های که نسبت به انجام عملیات حج وجود دارد همه تلاشمان را جهت ارائه خدمات با کیفیت به حجاج و بهره مندی از حداکثر توان کارکنان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی با بیان اینکه پروازهای حج نمونه شاخص از هماهنگی تمام دستگاه ها در یک فرودگاه محسوب می شود گفت: تمامی ساز و کارهای لازم برای عملیات موفقیت آمیز حج   در نظر گرفته شده است  و کلیه ارگان های مستقر در فرودگاه و همه عوامل دست به دست یکدیگر داده تا زائران ما با وقار و با آرامش حج تمتع امسال را انجام داده و بتوانیم این وظیفه خطیر را به عنوان خادمان حجاج   به نحو احسن به سرانجام برسانیم.
.

🔹مدیر کل فرودگاه آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه بطور کلی دچار کمبود ناوگان در کشور هستیم که این مهم باعث کاهش پرواز در ماه جاری از فرودگاه استان  شده است گفت: امیدوارم با پیگیری های بعمل آمده شاهد فعالیت دوباره شرکت های هواپیمایی در استان و افزایش پروازهای داخلی از فرودگاه های استان باشیم.

کد خبر 1188246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha