استان ایلام   گرفتار خشکسالی شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان اینکه استان ایلام به طور صد در صدی گرفتار خشکسالی شده است، گفت: خاموش کردن حتی یک لامپ در ادارات و توسط هر خانوار را در حفظ شبکه برق تاثیرگذار است.

«مجید بگلریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: نمودار کاهش بارش در استان نسبت به بلند مدت ۶۱/۴ درصد و نسبت به مشابه سال گذشته ۳۵/۳ درصد  نشان می دهد و آغاز زودهنگام گرمای هوا و در پی آن افزایش  مصرف برق در استان،  تابستانی پرتنش با کمبود آب و برق را برای استان ایلام ترسیم می کند

 

وی تصریح کرد: با پیش بینی کارشناسان مبنی بر اینکه در سال زراعی۱۴۰۱-۱۴۰۰ شاهد کاهش بارندگی قابل توجهی در سراسر کشور خواهیم بود که این پیش بینی درست بود و در بین  استان های کشور استان ایلام  بطور ۱۰۰‌درصد گرفتار خشک سالی و از مناطق کم‌بارش کشور محسوب می شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: اکنون با نزدیک شدن به ایام  گرم سال و براساس  وضعیت موجود در پی اتخاذ تمهیداتی برای مدیریت تامین انرژی آب و برق  باشیم  و به مردم نیز توصیه و هشدار داده شود تا در مصرف انرژی تا جایی که ممکن  است در مدیریت مصرف برق و آب همکاری و مدیریت کنند.

 

بگلریان  در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات تأمین آب در بخش‌هایی استان به ویژه شهرستان چوار و هلیلان گفت: در بررسی های به عمل آمده برخی از روستاهای این شهرستانها با کمبود شدید آب شرب مواجه هستند که در این راستا بایستی به طرق مختلف از جمله آبرسانی سیار با همکاری دستگاههایی که تانکر آب رسان دارند به آنها کمک شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام ضمن اینکه از صدا و سیمای مرکز استان خواست که در جهت ایجاد فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب و برق با برنامه مختلف از جمله زیر نویس بصورت مستمر  تلاش کند، افزود: در این زمینه نقش صدا و سیما و رسانه ها در ایجاد فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کاهش مصرف آب و برق می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

 

مدیرکل مدیریت بحران خاموش کردن حتی یک لامپ  در ادارات و توسط هر خانوار را در حفظ شبکه برق تاثیرگذار خواند و گفت: اینجا لازم است همه ما با درک درست شرایط و با مسئولیت پذیری بیشتر در جهت صرفه جویی مصرف آب و برق با برنامه درست .‌مدون حرکت کنیم  تا انشاالله با هزینه کمتری از این مسایل و مشکلات عبور کنیم.

 

 

کد خبر 1188273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha