شهید چمران یک جهادگر فی سبیل الله بود

امیر فولادی از شهید چمران به عنوان یک جهادگر فی سبیل الله یاد کرد و گفت: او یک دلداده به خدا و دلبسته به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص سالروز شهادت شهید چمران از شهید چمران به عنوان یک جهادگر فی سبیل الله یاد کرد و گفت: او یک دلداده به خدا و دلبسته به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

 

وی با بیان اینکه شهید چمران در همه عرصه ها به معنای واقعی جهادگر بود، گفت: دقیقا همان طور که در قرآن می فرماید در راه خدا جهاد کنید همانطور که شایسته است، شهید چمران در راه خدا جهاد می کرد.

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه جهاد شایسته اولا باید در راه خدا باشد که شهید چمران تمام وجود خود را خدا قرار داده بود، ادامه داد: در حقیقت شهید چمران لنگر زندگی خود را به لنگر فرمانده عالم هستی یعنی خدای متعال و بی نهایت وصل کرده بود.

 

وی با بیان اینکه مقابله با دشمنان دومین ویژگی جهاد شایسته است و شهید چمران دشمن نفس، دشمن مسلمانان و انسانیت را دائم رصد و علیه آن ها در هر نقطه ای موضع می گرفت، گفت: قبل از انقلاب که در ایران بود، در راه مقابله با طاغوت مبارزه می کرد. در خارج از کشور نیز در لبنان جنبش امل را راه اندازی کرد و پرچم شیعیان را در مقابل رژیم صهیونیستی راه انداخت. پس از آن نیز به ایران آمد در دفاع مقدس جهاد کرد.

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهید چمران هر چه در توان داشت، به کار گرفت و در هیچ حوزه ای کم فروشی نکرد و با تمام وجود جهاد شایسته را انجام داد، گفت: وقتی به ایران بازگشت وسایل رفاه برای او فراهم بود و بلافاصله به عضویت عالی شورای دفاع و سپس نماینده مردم تهران در مجلس در آمد اما وقتی کارزار جنگ پیش آمد، به میدان جهاد رفت.

 

 

کد خبر 1188303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha