انفعال فرهنگ عمومی در برابر تهاجمات چالش های حوزه سبک زندگی است

شفاعی گفت: یکی از چالش های ما در سبک زندگی، انفعال فرهنگی عمومی در برابر تهاجمات گسترده به سبک زندگی و ضعف سواد مصرف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،« اسماعیل شفاعی» امروز چهارشنبه (۱ تیر) در نشست تخصصی کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استان ها بیان کرد: برگزاری این نشست در ایام زیارتی مخصوص امام رضا (ع) را به فال نیک می گیریم و این تقارن مقدمه ای بر اتفاقاتی است که می تواند در حوزه شورای فرهنگ عمومی کشور موثر باشد.

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: اگر جوهره انقلاب اسلامی حوزه فرهنگ بوده ادعایی روشن و بی نیاز از اثبات است هم در بیانات امام راحل و هم در نهضت انقلاب ایران فرهنگ به عنوان گوهره انقلاب اسلامی حایگاه قابل توجهی داشته است.

وی افزود: آنچیزی که ملت ها را می سازد فرهنگ است، راس همه اصلاحات، اصلاح فرهنگ است و اگر بخواهیم به یک توسعه پایدار، متوازن و انسانی و یک رشد تکامل همه جانبه برسیم مبدا و انتهای فرهنگ است .

شفاعی تصریح کرد: ما در شورای فرهنگ عمومی باید نسبت به مسئله فرهنگ احساس مسئولیت کنیم و به سمت راهکار روش و اقدام حرکت کنیم، ما در ۴ دهه انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و فرهنگ عمومی پیشرفت هایی داشتیم البته ضعف هایی نیز داشتیم که بعضا جدی بوده اند.

وی با بیان اینکه ما در بحث ارتقای فرهنگ اسلامی باید نگاه خود را تغییر دهیم و موانع پیش رو را کم کنیم؛ در ادامه به نقش موثر مردم اشاره کرد و گفت: این شورا با دستگاهها تعامل دارد اما غیبت مردم در ابن مسئله حس می شود.

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: در سند تحول دولت حوزه های مختلف ذکر شده است و در فصل هفتم سند تحول در خصوص سبک زندگی و رفتار اجتماعی مبسوط بیان شده است.

وی اظهار داشت: یکی از چالش های ما در سبک زندگی، انفعال فرهنگی عمومی در برابر تهاجمات گسترده به  سبک زندگی و ضعف سواد مصرف است

کد خبر 1188335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha