تشکیل پرونده قضایی برای ۶ مدیر متخلف گلستان/ نقض قانون یکی از علل اصلی افزایش سرقت است

اسپانلو از تشکیل پرونده برای ۶ نفر از مدیران سابق که به اراضی کشاورزی خیانت کردند، خبر داد و گفت: برخی از این پرونده ها در دادگستری استان و گرگان در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمود اسپانلو» امروز (چهارشنبه 1 تیر) در نشست خبری هفته قوه قضاییه گفت: در سال گذشته حدود یکصد و 23 هزار پرونده در شعب دادسراهای استان تشکیل شد که حجم زیاد وقوع جرایم است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با بیان اینکه تنها مطالبه گر رسمی در قانون دادستان است، افزود: در حوزه حقوق عامه اقدامات بسیار زیادی در دادگستری گرگان انجام شده است.

 

وی با اشاره به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: امروز بعد از 20 سال جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز روستای زیارت گرفته شده و تا 95 درصد متوقف شده است.

 

اسپانلو ادامه داد: اقدامات مقابله ای هم در کنار اقدامات پیشگیرانه نیز داشته ایم که سبب بهبود شرایط در روستای زیارت و سایر مناطق شده است.

 

وی با بیان اینکه رویکرد ما در دوره جدید جلوگیری از ساخت و ساز است، گفت: حدود 10 برابر احکام ما بر اساس تبصره دو اجرا شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان از تشکیل پرونده برای 6 نفر از مدیران سابق که به اراضی کشاورزی خیانت کردند، خبر داد و افزود: برخی از این پرونده ها در دادگستری استان و گرگان در حال رسیدگی است.

 

وی در خصوص مشکلات و خلاهای قانونی برای برخورد با تخلفات در زمینه تغییر کاربری‌های غیرمجاز، گفت: تا قبل از خرداد 1373 ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی جرم‌انگاری نشده بود و هیچ برخورد قضایی هم صورت نگرفت.

 

اسپانلو ادامه داد: از خرداد 73 تا آبان 85، ساخت و سازها در اراضی کشاورزی مشمول پرداخت ۸۰ درصد عوارض و جزای نقدی می شد و قلع و قمعی صورت نمی گرفت و از آبان ۸۵، ساخت و سازهایی که انجام شود علاوه بر جزای نقدی، دارای مجازات قلع و قمع است.

 

وی اظهارداشت: خیلی از بی نظمی ها محصول رانت قانونی ایجاده شده است اما عزم ما در رابطه با برخورد و مقابله و پیشگیری با تغییر کابری غیرمجاز اراضی کشاورزی بسیار جدی است.

 

دادستان عمومی و انقلاب گرگان در ادامه با بیان اینکه وقوع سرقت در کل کشور بسیار در حال افزایش است، گفت: متاسفانه سرقت رتبه یک جرایم را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

 

اسپانلو افزود: سخت گیری های ما در جرم سرقت بسیار شدید و محکم است و خودم یکی از علل اصلی افزایش سرقت را نقض قانون می دانم.

 

وی گفت: قانون در شرایط بحرانی که جرایم مالی رو به افزایش است، سرقت زیر 20 میلیون تومان را جزو جرایم زندانی و دستگیری نمی داند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان در استان سرقت باندی نداریم و همه سرقت های استان خرد است که علت آن قانون کاهش حبس و اعتیاد است.

 

 

 

کد خبر 1188367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha