برای صنعت برق مازندران ۵ میلیارد تومان فاینانس ایجاد شد

حسینی پور با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت های برق استان مازندران ۵هزار میلیاردتومان فاینانس شده، گفت: اگر بخواهیم زیرساخت های عرضه و تقاضا در حوزه برق و آب همخوانی داشته باشد ۵سال فرصت جهت توسعه زیرساخت ها نیاز داریم،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز (یکم تیر) در رزمایش سراسري صرفه جويي در مصرف (آب و برق) که به همت سپاه کربلا و سازمان ها و دستگاه های اجرایی متولي؛ همزمان به صورت ارتباط زنده تصویری با آئین افتتاحیه کشوري این رزمایش در سالن اجتماعات الغدیر برگزار شد با بیان اینکه امروز در کشورهای توسعه یافته برای استفاده از انرژی ساز و کار تعریف کردند، اظهار کرد: براساس معیارهایی سهیه استفاده از آب و برق در نظر گرفته شد. 

 

استاندار مازندران با بیان اینکه در ایران اسلامی به واسطه آموزه هایی که درمصارف ما عرف شد هیچ حساب و کتابی را شاهد نیستیم، گفت: زیرساخت های کشور در حوزه آب و برق جوابگوی مصرف نیست.

 

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم زیرساخت های عرضه و تقاضا همخوانی داشته باشد ۵سال فرصت نیاز داریم، افزود: نگاه دانش بنیان در تولید برق موجب به حداقل رسیدن خاموشی های در بخش اصناف و مشترکین خانگی شد. 

 

حسینی پور با بیان اینکه مدیریت مصرف از خود دولت شروع شد، اضافه کرد: دولت قرار شد در تمام حوزه های اداری ۳۰تا۳۵درصد مصرف را کاهش دهد.

 

وی با بیان اینکه کولر در دوایر دولتی نباید زیر ۲۵درجه باشد،  گفت: این فرهنگ سازی باید به سمت مشترکین خانگی هم برود.

 

حسینی پور به سیاست های تشویقی و تنبیهی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف اشاره و بیان کرد: هر مدیری در محیط کار خود باید نسبت به استفاده حداکثری برق تلاش کند تا از سیاست های تشویقی بهره مند شوند. 

 

وی با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت های برق استان مازندران ۵هزار میلیاردتومان فاینانس شده، گفت: باید نسبت به مدیریت آب نیز هشدار جدی داد. اجازه ندهیم مازندران بی آبی را تجربه کند. 

 

حسینی پور با تاکید براینکه وضعیت آب استان خوب نیست و باید شاهد مدیریت مصرف در حوزه آب باشیم، افزود: اگر سفارشات مدیریت مصرف که در آموزه های دینی مورد تاکید است رعایت می شد امروز با چالش آب مواجه نبودیم.

 

وی به نقش صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی برای ترویج مدیریت مصرف آب و برق اشاره کرد و گفت: مراکز تولیدی به آب و برق نیاز دارند اما مجبور به قطع برق در پیک هایی هستیم وبه کیفیت تولید ضربه وارد می کند امید است مشترکین خانگی با صرفه جویی کمک رسان بخش تولید باشند. 

 

حسینی پور به حضور مسافران و گردشگران در استان مازندران اشاره کرد و افزود: وزیر نیرو قول مساعد برای تزریق حامل انرژی به استان مازندران برای پاسخ گویی به جمعیت شناور استان دادند.

کد خبر 1188376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha