راه اندازی شهرک های صنفی در قزوین ضروری است

فرج زاده ها گفت: در مرکز استان، تمام صنوف شامل میوه و تره بار، خشکبار و غیره در مرکز شهر فعالیت می کنند که این موضوع زیبنده استان نیست و لازم است طبق قانون زمین ها واگذار شود تا بتوانیم شهرک های صنفی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد فرج زاده ها» در همایش روز ملی اصناف که امروز (چهارشنبه یکم تیر) در سالن اجتماعات سازمان صمت استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: جامعه بزرگ اصناف با گستردگی فعالیتی که دارند، نقش کلیدی را در چرخه اقتصادی ایفا کرده و در شرایط دشوار همواره کنار مردم بوده و در خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

 

رئيس اتاق اصناف قزوین ادامه داد: اصناف مشتری مداری، احترام به حقوق مصرف کننده، خوش رفتاری و فرهنگ کار را در فرهنگ جامعه نهادینه کردند و با وجود دشواری ها در مسیر فعالیت در فضای کسب و کار، همدلی و هماهنگی و رفتار حرفه ای آنها نمادی از فرهنگ بالای کار جمعی آنها به شمار می رود.

 

وی عنوان کرد: تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده اعتماد به بخش خصوصی در توسعه اقتصادی اثرگذار است و اعتماد به اصناف کلید حل بسیاری از مشکلات، شکوفایی اقتصاد و توسعه اقتصاد مقاومتی است.

 

فرج زاده ها اعلام کرد: امسال با عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، از همین رو بیش از گذشته اعتماد و باور به اصناف اهمیت دارد و مطالبه و خواسته بدنه اصناف به کارگیری ظرفیت عظیم اصناف کشور است چراکه با همدلی و اعتماد به آنها مسیر شکوفایی و توسعه اقتصادی فراهم می شود.

 

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه اصناف اظهار کرد: ما قانون محیط کسب و کار را از سال ۹۰ داریم ولی متأسفانه این قانون اجرا نشده است، بحث دیگر در حوزه مالیات ها است که امسال این فشار بر اصناف به وجود آمده و مالیات شان ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است و برای استان هم مالیات بالایی در نظر گرفته اند.

 

رئيس اتاق اصناف قزوین با اشاره به اهمیت راه اندازی شهرک های صنفی اظهار کرد: در مرکز استان، تمام صنوف شامل میوه و تره بار، خشکبار و غیره در مرکز شهر فعالیت می کنند که این موضوع زیبنده استان نیست و برای صنوف شهرک صنفی نداریم بنابراین لازم است طبق قانون زمین ها واگذار شود تا بتوانیم شهرک های صنفی داشته باشیم.

 

وی گفت: شغل های مزاحم بحث دیگر است که باید به خارج شهر انتقال داده شوند و درخواست داریم زمین هایی برای صنوف در نظر گرفته شود.

 

فرج زاده ها یادآور شد: بحث دیگری که تقاضا داریم در حوزه درآمدهای اتاق اصناف است، در تمامی برگه های مالیاتی که به مودیان ابلاغ می شود درصدی از مبلغ برای اتاق اصناف است ولی چندین سال است این رقم پرداخت نشده است.

 

کد خبر 1188402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha