لزوم تقویت روحیه مطالبه گری رسانه ها/ گفتمان رسانه ای دولت بر محور عدالت طلبی است

ثقتی با بیان اینکه نیازمند بروزرسانی در بحث تولید محتوا هستیم گفت: گفتمان رسانه ای و فرهنگی دولت بر محور عدالت طلبی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(چهارشنبه،۱ تیر) در نشست صمیمانه با مدیران خبرگزاری های استان در خانه فرهنگ رشت با اشاره به مشقات حرفه خبرنگاری و مشکلات موجود در این حوزه گفت: اینگونه نشست ها موجب نزدیکی افکار و اندیشه های کارگزاران دولت سیزدهم با اصحاب رسانه شده تا با نزدیکی مطالبات و افکار، به مرکز صقلی برای هم پوشانی فعالیت‌ها دست یابیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اشراف خبرنگاران بر مسائل استان، شورای سیاستگذاری اطلاع رسانی استان را از وظایف فراسازمانی این اداره کل برشمرد و افزود: رویکرد ما بهره گیری از تمام ظرفیت های بالنده این شورا برای کاهش موانع عرصه اطلاع رسانی در استان است.

 

وی با بیان اینکه موانع باید از زاویه دید خبرنگاران شناسایی شود تصریح کرد: چگونگی ارتباط با مدیران و فرهنگ سازی در این زمینه از وظایف ماست.

 

ثقتی با بیان اینکه باید نگاه سازمانها را به سمت همکاری با رسانه های دارای مجوز سوق دهیم اظهارکرد: رسانه، روابط عمومی سازمان نیست و نقد سازنده از وظایف اصلی رسانه در کنار انعکاس دستاوردها و خدمات سازمان است.

 

وی رسانه را چشم تیبزبین افکار عمومی و حلقه واسطه بین مردم و کارگزاران دانست و گفت: رسانه نباید روابط عمومی سازمان شود و در عین همکاری و تعامل، باید مطالبه گر باشد.

 

ثقتی عدالت رسانه ای را از دیگر کارکردهای مهم ومورد توجه برشمرد و گفت: رسانه در عین اینکه باید مسائل را پیگیری کند باید صدای مردم محروم هم باشد.

 

وی با بیان اینکه گفتمان رسانه ای و فرهنگی دولت بر محور عدالت طلبی است اذعان کرد: رسانه باید عدالت را در جامعه در سطوح مختلف ایجاد کرده و تریبون همه افراد جامعه و قشرها باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تولید محتوا را از دیگر کارکردهای مهم رسانه دانست که باید مورد توجه جدی اصحاب رسانه قرار گیرد و بیان کرد:  متاسفانه دچار فقدان کارکرد و تولید محتوا در استان هستیم و به سمت روزمرگی خبری رفته‌ایم و در پردازش افکار  و سوژه یابی دچار خلأهای هستیم.

 

وی تاکید کرد: ‌نیازمند بروزرسانی در بحث تولید محتوا هستیم و باید در این زمینه با انتخاب سوژه ها و تیترهای خوب و مهیج موجب پویاتر شدن جامعه شویم.

 

ثقتی با تاکید بر تسهیل گری در حوزه خبرنگاران در جامعه و انجام اقدامات لازم در این راستا تصریح کرد: مشکلات حوزه خبر شناسایی می شود تا بتوانیم گامی بزای خبرنگاران پرتلاش استان برداریم.

کد خبر 1188450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha