تأسیس شورای هنراز خدمات دولت سیزدهم به جامعه فرهنگی کشور است/با تمام توان در خدمت اهالی فرهنگ و هنر استان ها خواهیم بود

خزاعی،گفت: تأسیس شورای هنر از دیگر خدمات دولت سیزدهم به جامعه فرهنگی کشور و مصوبات آن پس از تأیید وزیر فرهنگ و شورای عالی فرهنگی قابل اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امروز (۱ تیر ماه ) محمد خزاعی در نشست با مدیران موسسات سینمایی و آموزشی، فیلمسازان و هنرمندان استان کرمانشاه ، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم فرهنگ بوده و به همین منظور سه شورای فرهنگی در این دولت احیا شد و شورای فرهنگ و هنر به ریاست رئیس جمهور تأسیس و مسائل کلان فرهنگ در این شوراها بازنگری می‌شود.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور ، افزود:از دیگر اقدامات خوب در دولت سیزدهم اعلام نظر سریع در خصوص ثبت مؤسسات و خانه‌های فرهنگی است که با اعضا حقیقی و حقوقی بررسی و تأیید یا رد درخواست‌ها در اسرع وقت انجام می‌گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد :دولت سیزدهم با گفتمان جدید هنرمندانی را که دغدغه نظام در تربیت نیروی انسانی دارند حمایت می کند و در واقع سفرهای استانی با هدف شناخت دقیق از ظرفیت ها، کمبودها و شنیدن دغدغه فعالان سینمای شهرستان ها و همچنین رصد جریان سینمایی استان ها است و قطعا بدون شنیدن صحبت های اهالی فرهنگ و هنر نمی توان برای آنها و حوزه فرهنگ و هنر برنامه ریزی کرد و نمی توانیم از مرکز و بدون شنیدن این صحبت ها تصمیم گیری کنیم.

خزاعی تصریح کرد: شورای «سینما» در این دولت  دوبار فعالسازی شده است و  چند جلسه ای را در دولت دهم تشکیل داده و طی این سالها تعطیل بوده و توانستیم در این چند ماه آن را مجددا فعال کنیم و ریاست این شورا هم برعهده معاون اول رییس جمهور است و اینها نشان می دهد که مسائل فرهنگی و هنری در اولویت کار این دولت قرار دارد.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه دفاتر انجمن سینمای جوان در سطح کشور در بحث تجهیزات مشکلاتی دارند لذا در این راستا کار تجهیز این دفاتر را شروع و منابع مالی آن هم تامین شده  است و تا پایان سال دفاتر انجمن سینمای جوان پس از گذشت ۱۲ سال تجهیز می شوند.

 

وی گفت: در این سفرها  با استانداران استانها جلساتی برگزار می شود،به میزان بودجه ای که به استان می دهیم استانداران هم برای بحث فرهنگ و هنر هزینه کنند و همین سفرها موجب می شود بودجه این حوزه در استان دو برابر شود و اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی بسیار ضروری است .

 

خزاعی، با اشاره به اینکه۷۰ درصد بودجه تولید انجمن سینمای جوان به استان ها اختصاص یافته است، افزود: تنها ۳۰ درصد سهم تهران شده است، و برای اولین بار در استان ها افراد فیلم اولی که توانایی ساخت فیلم سینمایی داشته باشند را حمایت کرده و در تامین بودجه ساخت فیلم یاری می کنیم.

*دولت نسبت به مسائل فرهنگی و هنری دغدغه دارد

 

در ادامه، علی صفدری در این جلسه گفت: سفر استانی بسیاری مسئولان و مدیران فرهنگی وزارتخانه در همین چند ماه نشان می دهد که فرهنگ و هنر برای این دولت از جایگاه مهمی برخوردار است.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: استان  کرمانشاه با توجه به تنوع قومی و مذهبی از ظرفیت خوبی برای ساخت فیلم های سینمایی برخوردار و می توان آثار فاخری را در این استان تولید کند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود  اینکه تنها چند سالن سینما در استان فعال است ولی خوشبختانه میزان فروش فیلم ها در همین چند سالن خوب است، اما جوابگوی مخاطبان خود در استان نیست.

 

صفدری تصریح کرد: بررسی و احصای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سینمایی استان‌ها، کمک به توسعه فضاها و سالن‌های سینما، تجهیز دفاتر انجمن‌های سینمای جوان در استان‌ها، بالابردن ظرفیت‌های تولیدی استان، کمک به همیاری  و مشارکت‌ها در استان، از جمله اهداف این سفرها است.

گفتنی است در این جلسه اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان موسسات سینمایی و آموزشی و فیلمسازان به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

کد خبر 1188466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha