زهک صاحب اداره پزشکی قانونی می شود

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۹۹/۵ درصد پرونده های سال گذشته پزشکی قانونی مختومه شده است، گفت: زهک صاحب اداره پزشکی قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «دکتر رضا عبدی» مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: کار کردن در مجموعه قوه قضائیه برای من باعث افتخار است زیرا که در راس آن شهید آیت الله بهشتی با آن مکارم اخلاقی حضور داشتند.

 

مدیرکلپزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمام مدیران دستگاه قضایی در استان اسوه اخلاق و در کار سخت کوش هستند، ادامه داد: قوه قضائیه سعی می کند خدمات را با حداقل هزینه در اختیار مردم قرار دهد.

 

عبدی در ادامه خاطرنشان کرد:  تعرفه ای که پزشکی قانونی  می گیرد با تعرفه واقعی هزینه ها  تفاوت بسیاری دارد و این به دلیل آن است که دسترسی مردم به خدمات قضایی بهتر شود و مردم بتوانند  خدمات قضایی را به راحتی دریافت کنند.

 

وی افزود:  آزمایش دی ان ای که  برای هر نفر تعرفه قانونی آن چیزی حدود  بین 300 تا 400هزار تومان، تقریبا  هزینه تمام شده برای دستگاه قضا 10 برابر آن است و این تفاوت را ما  از محل اعتبارات جاری و صرفه جوی در  هزینه های پرسنلی تامین می کنیم.

 

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از نیم درصد  پرونده های سال 1400 باقیمانده است، ادامه داد: می توانم به جرات بگوییم که از حجم تقریبا 38 هزار پرونده سال گذشته، تنها 70 پرونده  معوقه است.

 

عبدی با بیان اینکه از 26 شهرستان در سطح استان، فقط ۸ شهرستان اداره پزشکی قانونی دارند، گفت: در هفته قوه قضائیه  اداره پزشکی قانونی زهک افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: مقدمات افتتاح اداره پزشکی قانونی در دلگان پیش بینی شده بود اما به دلیل اعتبارات و نیروی پرسنلی و پزشک مدنظر در این اداره انصراف داد و ما نتوانستیم دلگان را افتتاح کنیم ولی راه اندازی آن را در برنامه داریم.

 

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر اداره پزشکی قانونی دلگان  مورد بهره برداری قرار می گرفت، خدمات ما در حد قابل قبولی می بود اگر چه با استانهای برخوردار فاصله داریم.

 

 عبدی یادآور شد: همچنین در هفته قوه قضائیه ساختمان جدید اداره پزشکی قانونی شهرستان سراوان  با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه اداره پزشکی قانونی در زاهدان تجهیزات بروزی را در اختیار دارد، افزود:  هر آنچه که امکان پذیر بود منابع استانی و ملی را جذب کرده ایم و روند توسعه ای را داریم اما با توجه به  عقب ماندگی تاریخی، تنها تعداد مراکز ما ۹ باشد.

کد خبر 1188493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha