دستور جمع آوری معتادان متهاجر صادر شده است

صادقی گفت: دستور جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر توسط دادگستری استان صادر و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد اما برای تهیه فضای نگهداری و تامین بودجه نیز همکاریهایی وجود دارد که مسئولان مربوطه با جدیت بیشتری باید پای کار باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «غلامعلی صادقی» امروز چهارشنبه (۱ تیر) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: گزارشاتی در پرونده حادثه حرم رضوی در خصوص قصور سایر افراد نظیر عدم انجام بازرسی مناسب در ورودی حرم مطهر وجود دارد که این موارد در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: موضوع چگونگی ورود سلاح سرد از بازرسی حرم مطهر رضوی مطرح است و اگر قاضی پرونده در خصوص قصور افراد به جمعبندی برسد، موضوع بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرونده متهم اصلی حرم مطهر رضوی به سرعت رسیدگی و حکم اعدام ضارب روحانیون رمضان حرم مطهر در مشهد دوشنبه هفته جاری اجرا شد؛ گفت: متولی ساماندهی اتباع، قوه قضاییه نیست اما به دلیل عدم ساماندهی این گروه و پرونده های تشکیل شده، نگرانیهایی وجود دارد و امیدواریم متولی موضوع هر چه سریعتر برای ساماندهی آنها اقدام کند، دستگاه قضا نیز آمادگی لازم را دارد.

صادقی با اشاره به نارضایتی شهروندان از موضوع سرقتها نیز، اظهار کرد: در سطح استان سرقت مسلحانه نداریم اما سرقتهای عادی که بیشترین سارقان نیز معتادان متجاهر هستند، تبدیل به دغدغه شده است.

وی اضافه کرد: دستور جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر توسط دادگستری استان صادر و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد اما برای تهیه فضای نگهداری و تامین بودجه نیز همکاریهایی وجود دارد که مسوولان مربوطه با جدیت بیشتری باید پای کار باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به  فعالیت برخی اراذل و اوباش در خراسان رضوی برای ایجاد ناامنی، افزود: اقدامات خوبی برای اصلاح این افراد صورت گرفته که در برخی استانها نیز به عنوان الگو مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با متانت مردم در موضوع مردمی سازی یارانه‌ها، هیچ پدیده خاصی در استان نداشتیم، مردم پشتیبان دولت بودند که جای تقدیر دارد؛ اظهار داشت: سال گذشته بازدیدهای متعددی توسط کارشناسان دادگستری و دادستانها در استان از شهرکهای صنعتی انجام شد تا مشکلات موجود با پیگیری ویژه رفع شود.  

صادقی با اشاره به اینکه با توجه به اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها این بازدیدها و حمایت از واحدهای تولیدی امسال نیز ادامه دارد؛در ادامه در خصوص انتقال زندانها به بیرون از شهرها نیز، گفت: اعتباری برای تحقق این اقدام نیاز است که دولت نتوانسته این اعتبار را در اختیار قوه قضائیه بگذارد.

وی افزود: در استان پیش بینی می شود فضاهای در تملک سازمان زندانها با بهره گیری از قانون تغییر کاربریها، تغییر کاربری دهیم و از طریق تهاتر با شهرداری و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و انتقال زندان به خارج از بافت شهری اقدام کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص پرونده پدیده شاندیز نیز گفت: با صدور رای و تعیین تکلیف متهمان، هیات مدیره جدید شرکت را اداره می کند. هیات مدیره شرکت درخواستی در خصوص همکاری با برخی از متهمان ارائه کرد که با این امر بنا بر تسامح موافقت شد.

وی در خصوص درخواست همکاری شرکت پدیده با پهلوان متهم اول پرونده اظهار کرد: شرکت پدیده اعلام کرده تصمیم به واگذاری بخشی از پروژه به این فرد را دارد که دادگستری اعلام کرد در تصمیات شرکت دخالتی ندارد اما دستگاه قضا در نگاه حمایتی به نفع سهامداران و درخواست شرکت نهایت مساعدت را دارد.

صادقی گفت: پهلوان برای همکاری با شرکت در مرخصی است و اگر شرکت اعلام کند با وی قطع همکاری کرده اند به زندان بازخواهد گشت.

کد خبر 1188512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha