لزوم سامان دهی پیرامون تالار «ابوریحان» شیراز

موسوی ‌نژادیان گفت: تالار «ابوریحان» در گذشته مهمترین مرکز اجرای نمایش ‌های فاخر شهر شیراز بود اما اکنون به ساختمانی کم‌ رونق و کم رفت و آمد برای دوست ‌داران هنرهای نمایش تبدیل شده و خواستار سامان ‌دهی سریع تر اطراف این تالار هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید رسول موسوی ‌نژادیان»، امروز (چهارشنبه 1 تیر) در نشست برون رفت تجمع و مزاحمت ‌های‌ معتادان در ورودی تالار «ابوریحان» در شیراز گفت: حضور معتادان متجاهر و دست‌ فروشان غیرمجاز در اطراف تالار «ابوریحان» از مهمترین گرفتاری ‌های هنرمندان و فرهنگ ‌وران شیرازی به شمار می رود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: وجود معتادان و مزاحمان خیابانی پیرامون این تالار موجب کاهش پویایی این مرکز در ارائه‌ خدمت به هنرمندان به ویژه بانوان است.

وی اضافه کرد: تالار «ابوریحان» در گذشته مهمترین مرکز اجرای نمایش ‌های فاخر شهر شیراز بود اما اکنون به ساختمانی کم‌ رونق و کم رفت و آمد برای دوست ‌داران هنرهای نمایش تبدیل شده و خواستار سامان ‌دهی سریع تر اطراف این تالار هستیم.

موسوی ‌نژادیان با تاکید بر کمبود تماشاخانه برای تمرین و اجرای هنرهای نمایشی در شهر بیان کرد: همکاری فرمانداری و شهرداری شیراز و فرماندهی انتظامی استان برای ایجاد بستر امن و آرام را برای بهره ‌برداری هنرمندان، فرهنگ‌ وران، هنردوستان و مردم لازم است.

«یوسف قربانی»، رئیس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز نیز در این نشست گفت: رفع این مشکل در اولویت قرار می گرد و شرایط رفت و آمد جامعه هنری به عنوان قشر فرهیخته به مراکز فرهنگی و هنری باید همراه با احترام و امنیت باشد و جلسه‌ ای در فرمانداری شیراز با حضور معاون دادستان ذر این خصوص به زودی تشکیل داده خواهد شد تا برخورد لازم با متخلفان انجام شود.

کد خبر 1188552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha