حجاج باید به دنبال زدودن زنگار روح خود باشند

خطیب بعثه مقام معظم رهبری گفت: دعا و توبه از گناه، در حج بسیار سفارش شده است و حجاج باید به دنبال آن باشند که به هنگام برگشت از سفر معنوی حج سبکبال به جمع خانواده بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین «محمد حسین فلاح زاده» در ادامه سلسله محافل انس و معرفت که از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود در جمع زائران سرزمین وحی از استان اصفهان در هتل وفاده الزهرا مدینه اظهار داشت: حج و ماه رمضان شباهت زیادی به هم دارند زیرا ماه رمضان سراسر پرهیز و امساک است و در حج نیز 2 برابر ماه رمضان اعمالی وجود دارد که انسان باید از انجام آن پرهیز کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان در دیدار با کارگزاران حج، یکی از درس های مهم حج را احیای روحیه پرهیز بیان کردند و امام راحل نیز حج را مناسک زندگی می دانستند یعنی یک کلاس آموزشی برای تمام سال.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه ثواب اقامه 2 رکعت نماز در مسجد الحرام برابر با 100 هزار رکعت نماز است، گفت: امسال هم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای چندمین بار به حجاج توصیه و تاکید کردند که فرصت طلایی حج را با بازارگردی از بین نبرند.


وی همچنین زائران سرزمین نزول قرآن را به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در اجتماعات توصیه کرد.


این مراسم با روضه‌خوانی میثم مطیعی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ذکر مصیبت پایان یافت.

کد خبر 1188620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha