مستندی از زندگی و خاطرات شهید علیرضا کریمی در "فرهنگ جبهه" رادیو فرهنگ

سرگذشتی مستند از خاطرات شهید علیرضا کریمی در  برنامه "فرهنگ جبهه"  از رادیو‌فرهنگ پخش شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، برنامه « فرهنگ جبهه» به معرفی کتاب هایی با سرگذشت شهدا و مروری بر زندگی آنها اختصاص دارد که در برنامه  امروز بخش هایی از  زندگی و خاطرات شهید علیرضا کریمی براساس کتاب «مسافر کربلا » روایت شد.

در این برنامه کتاب « مسافر کربلا»معرفی می شود. این کتاب شرح زندگی نوجوانی است که امام راحل الگوی او قرار گرفت. علیرضای این کتاب، یکی از کسانی است که ره صدساله عارفان را یک شبه طی کرد و خود چراغی شد برای آیندگان. جمعی از دوستان و همرزمان، برادران و مادر این شهید، خاطراتی از وی نقل کرده اند که در این کتاب به رشته تحریر درآمده است.

 شهید علیرضا کریمی، در سن ۱۷ سالگی  ۲۲ فروردین سال ۱۳۶۲ در فکه، جاده شنی با رد شدن تانک بعثی از روی پیکر مجروح به  درجه رفیع شهادت نائل شده است."

وی بیست و دوم شهریور سال ۱۳۴۵مقارن با ایام ماه مبارک رمضان در محله سیچان اصفهان به دنیا آمد . پزشکان گفته بودند که به خاطر بیماری شدید این مادر ، بعید است بچه زنده بماند . اما خدا خواست که او بماند . 

در ایام پیروزی انقلاب ، با اینکه سن کمی داشت اما حماسه ها آفرید . سال اول جنگ ، دوم راهنمائی بود ،همان سال فعالیت فرهنگی را در مسجد محل آغاز کرد . برگزاری اردو برای بچه های دبستانی ، تبلیغات ، کلاسهای قرآن و احکام و مثل خیلی از نوجوانان آن دوران ، تاریخ تولد شناسنامه اش را تغییر داد تا توانست به جبهه اعزام شود . همرزمانش حماسه او را در تپه های صلوات آباد کردستان به یاد دارند . در عملیات محرم در حالی که شجاعانه در مقابل پاتک دشمن مقاومت می کرد از ناحیه سر و دست و پا مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت . وقتی برای آخرین بار راهی جبهه میشد ، در پاسخ مادرش که پرسید : کی بر می گردی ؟ جواب داد : هر وقت که راه کربلا باز شد !

در فروردین ماه سال ۱۳۶۲ برای شرکت در عملیات والفجر یک ، راهی فکه شد . علی ، آنقدر شجاعت و مدیریت داشت که مسئول یکی از دسته های گروهان اباالفضل(ع) شد. در جریان حمله نیروهای اسلام ، مورد اصابت گلوله تیربار دشمن قرار گرفت و هر دو پایش را تقدیم نمود ، اما شجاعانه مقاومت کرد و سرانجام مظلومانه به شهادت رسید . 

"فرهنگ جبهه" به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر ساعت ۲۰:۰۰ از  فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز روی آنتن می رود.

کد خبر 1188629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha