بیکاری جوانان خراسان شمالی، نیازمند رسیدگی فوری ریاست جمهوری

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد خواستار رسیدگی رییس جمهوری به مشکلات فرهنگی، کم آبی بی سابقه و بیکاری قشر جوان در سفر روز پنج شنبه (دوم تیرماه) هیئت دولت به استان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» پیش از سفر استانی هیئت دولت به خراسان شمالی اظهارکرد: یکی از عمده مشکلات استان خراسان شمالی بیکاری قشر جوان است که سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به شرایط صنعتی استان اظهارکرد: مشکل بیکاری جوانان باعث دشواری و افزایش سن ازدواج در این قشر پر انرژی و فعال می شود و این در حالی است که استان پتانسیل های صنعتی بسیاری دارد.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به آمارهای منتشر شده افزود: خراسان شمالی استان کم برخورداری نسبت به سایر استان های کشور است و رفع مشکلات این استان و همچنین کاهش شکاف آماری بین خراسان شمالی با دیگر استان ها نیازمند تمرکز بیشتری است.

 

افزایش بودجه در طرح های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات فرهنگی در حاشیه شهرها و محله های اشاره داشت.

 

وی تصریح کرد: بیکاری، مشکلات و مصائب مختلفی را به دنبال دارد که یکی از مهم ترین آنها مشکل فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: اجرای طرح های محله اسلامی اجماع محور و همچنین احداث اماکن ورزشی و فرهنگی کمک شایانی به این معضل داشته است.

 

وی با درخواست افزایش بودجه در این بخش ها عنوان کرد: طرح های مذکور اثر مثبتی در راستای رفع مشکلات فرهنگی در محلات کم برخوردار دارد اما تحقق نتیجه مورد انتظار،  نیازمند همت ملی و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری از رییس جمهور خواست افزایش بودجه برای حل مشکلات فرهنگی در حاشیه شهر ها با احداث اماکن فرهنگی و تفریحی برای نوجوانان و جوانان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

کم آبی بی سابقه در دشت های استان

 

نماینده ولی فقیه در استان رفع مشکل کم آبی را از دیگر خواسته های مردم خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: طی سال‌های اخیر مشکلات بسیاری در تامین آب شرب و همچنین آب کشاورزی در خراسان شمالی ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به مطالعات انجام شده در این زمینه افزود: پیش از این اقدامات مناسبی در راستای رفع مشکل کم آبی در استان انجام شده که به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: تخصیص اعتبار به پروژه انتقال آب از پارک جنگلی پلنگ دره به مرکز استان و همچنین لای‌روبی مسیر انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد سبب افزایش کیفیت آب شرب مردم می شود.

 

وی با اشاره اینکه برنامه های متفاوتی در این حوزه طی سال های اخیر اجرایی شده است، افزود: انتقال آب های مرزی باید در اولویت رفع این مشکل قرار گیرد که نیازمند اعتبار ملی است.

 

گفتنی است، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، پنج شنبه دوم تیرماه به خراسان شمالی سفر خواهد کرد.

 

 

کد خبر 1188641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha