۱۳۰۰ واحد تولید صنعتی راکد طی امسال فعال می شود

معاون صنایع عمومی وزیر صمت از فعال شدن ۱۳۰۰ واحد صنعتی متوقف شده طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمد مهدی برادران» در جریان سفر هئیت دولت به خراسان شمالی در بجنورد اعلام کرد: فرآیند احیای واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی تبدیل به یک فرآیند مستمر شده و بسیاری از واحدهایی که در سال های گذشته به علت مشکل سرمایه در گردش و یا تامین مواد اولیه تعطیل شده بودند، به چرخه باز می گردند.

 

معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: نوسانات بازار در فعالیت واحدهای تولیدی بسیار موثر است و باید تودیدکنندگان به سوی پایدار کردن تولید پیش روند.

 

برادران افزود: علاوه بر آن نظام بانکی نیز باید متناسب با شرایط تورمی که بر صنعت تحمیل می شود، به سرعت به سراغ به روز کردن دستورالعمل ها و بالابردن سقف تسهیلات برود چرا که این تاخیر موجب کاهش سرمایه در گردش در بنگاه ها، کم شدن تولید و زیان ده شدن واحد تولیدی شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که دیده شده که واحد تولیدی بعد از چندین ماه فعالیت دوباره متوقف شده است؟ بیان کرد: تنها راه آن این است که به تناسب شرایط تورمی که تجربه می کنیم به همان اندازه سرمایه در گردش برای تولید اضافه شود.

 

معاون وزیر صمت ادامه داد: امسال شرایط تراز صادراتی تولیدات واحدهای صنعتی ۴۰۰ میلیون دلار مثبت شده است.

 

گفتنی است؛ امروز پنج شنبه همزمان با سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی، ۱۳ وزیر و معاون رئیس جمهوری نیز در شهرستان های مختلف حضور خواهند یافت و به بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ها می پردازند.

 

 

 

کد خبر 1188711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha