اختصاص ۳۴۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه پزشکی قانونی

به گفته ستاره،اعتبارات جذب شده به مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان برای تجهیزات ازمایشگاهی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه به آماری از اقدامات پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعداد تصادفات منجر به فوت در 2 ماهه اول سال گذشته 38 مورد و در مدت مشابه آن در سال جاری 40 مورد ثبت شده است.

 


مهرداد ستاره میزان فوتی ها در نوروز سال گذشته 23 مورد و نوروز امسال 14 مورد است، افزود: در مورد نزاع با کاهش 2.5 درصدی، تعداد مصدومان افزایش 6.2 درصدی و تصادفات داخل شهری کاهش 44.4 درصدی و تصادفات برون شهری افزایش 39 درصدی و تصادفات خاکی روستایی کاهش 50 درصد کاهش روبه رو هستیم.

 


وی با اشاره به اینکه کل معاینات پزشکی قانونی افزایش 4.6 درصدی داشته است، تصریح کرد: ساختمان پزشکی قانونی با یک آزمایشگاه مجهز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 


ستاره با بیان اینکه در حوزه الکترونیک استارت کار خورده است، گفت: نرم افزار تخصصی در حوزه معاینات راه اندازی شده و به سیستم قضایی متصل شدیم.

 


مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با یادآوری اینکه در پزشکی قانونی دوره های آموزشی افزایش یافته است، تصریح کرد: با الکترونیکی شدن خدمات علاوه بر کاهش حضور افراد در پزشکی قانونی، کیفیت کارها افزایش یافته است.

 


این مسئول با اشاره به اینکه فضای پذیرش این ساختمان 100 متر افزایش خواهد یافت، افزود: پزشکی قاتونی استان در حوزه بهره وری جز دستگاه های برتر است.

 


وی با بیان اینکه افزایش فضای ساختمان پزشکی قانونی در شهرستان های ابهر، خرمدره، طارم و ماهنشان در دستور کار است، افزود: امسال عملیات اجرایی این پروژه ها شروع خواهد شد.

 


به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان خاطرنشان کرد: اعتبارات جذب شده 340 میلیون تومان است که برای تجهیزات ازمایشگاهی اختصاص داده شده است.

 


ستاره با اشاره به اینکه پرونده های قصور پزشکی علاوه بر نظام پزشکی در پزشکی قانونی نیز بررسی می شود، گفت: به دلیل افزایش آگاهی مردم، حجم پرونده های قصور پزشکی افزایش یافته است.

کد خبر 1188760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha