مسئولان برای اوقات فراغت نوجوانان برنامه و دغدغه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان گفت: همه مسئولان برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طرح و برنامه و دغدغه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان،حجت الاسلام سید سعید حسینی در شصت و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان بر لزوم برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان تأکید کرد و گفت: همه مسئولان به ویژه ادارات آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اوقات فراغت باید برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طرح و برنامه و دغدغه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان بر لزوم تبیین برنامه‌های اوقات فراغت تأکید کرد و از ائمه جماعت به عنوان یکی از بازوان قدرتمند شورای فرهنگ عمومی نام برد و افزود: شهرستان کاشان با حدود ۴۰۰ امام جماعت به عنوان یک ظرفیت بزرگ در موضوعات فرهنگی و اجتماعی از جمله جراحی اقتصادی، فرزند آوری، غنی سازی اوقات فراغت و ... می‌تواند نقش مهمی داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسینی، ترویج فرهنگ فرزند آوری و جهاد تبیین را از راهبردها و اولویت‌های اصلی شورای فرهنگ عمومی شهرستان برشمرد و تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد اجازه ندهد شلعه جهاد تبیین در کاشان کم رنگ شود و اعضای شورا باید برای شعله ور نگهداشتن مسئله جهاد تبیین در شهرستان کاشان اهتمام ویژه ای داشته باشند.


میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورا، به برگزاری پویش ملی کتابخوانی "شوق شهادت در مکتب حاج قاسم" با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی الگوهای مقاومت و ایثار و تبیین جهاد فرهنگی در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین مرحله این پویش با همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان و مجموعه‌های مردم نهاد برگزار و به مرور وارد مراحل اجرایی استانی و ملی خواهد شد.


ارائه گزارش کارگروه‌های تخصصی ۹ گانه شورا، از دستورات شصت و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان بود که دبیران کارگروه‌های قرآن و عترت، جهاد تبیین، گفتمان سازی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به تشریح گزارش‌های مرتبط پرداختند.

 

شصت و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان با حضور  نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، سرپرست فرمانداری ویژه کاشان و سایر اعضا در دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان برگزار شد.

 

کد خبر 1188850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha