مجالس حسینی همراه با شور و شعور باشد

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برگزاری مراسم جهانی حضرت علی اصغر (ع) موجب رشد درونی کودکان می شود؛ گفت: مجالس حسینی هم باید مجالس شور باشد و هم شعور، بنابراین در این مجالس خطابه ها و اشعار باید آرمانهای بلند نهضت سالار شهیدان را بازگو کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» امروز پنج شنبه (۲ تیر) در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (علیه السلام) که در حرم مطهررضوی برگزار شد، با بیان اینکه بزرگداشت مقام سالار شهیدان، امام حسین (ع) خط ثابت اهل بیت علیه السلام می باشد، بیان کرد: تا می‌توانید زیارت کنید امام حسین (ع) را و بر تربتش گریه کنید و مجالس عزاداریش را در خانه‌هایتان برگزار نمایید زیرا بهترین راهی که ما را به خدا نزدیک می کند، همین مراسمات است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مجالس شیرخوارگان حسینی در میان مردم جا باز کرده است، افزود: این مجالس باید هدفمند برگزار شود و مادرانی که در این مراسمات حضور می‌یابند به مسیر عفاف و حجاب راهنمایی شوند، زیرا با عشق امام حسین (ع) می توانیم عفاف و حجاب را گسترش دهیم.

 

وی ادامه داد: این مجالس بیعت با امام حسین (ع) و بیعت با نظام اسلامی است و این کشور، کشور امام حسین(ع) است و نباید بسوی سکولاریزه شدن رفت زیرا این نظام پرچم الله اکبر را بلند کرده و امروز مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه امام حسین(ع) است.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برگزاری مراسم مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام برای کودکانی که در این برنامه ها حضور دارند، جهت رشد درونی آنها تاثیر دارد؛ افزود: مجالس حسینی هم باید مجالس شور باشد و هم شعور، بنابراین در این مجالس خطابه ها و اشعار باید آرمانهای بلند نهضت سالار شهیدان را بازگو کنند.

کد خبر 1188853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha