دادگستری فارس در ۱۵ مرحله پژوهشی حائز رتبه  برتر شده است

حجت الاسلام موسوی گفت: دادگستری فارس در ۱۵ مرحله پژوهشی حائز رتبه برتر شده و قضات استان در کنار کار قضائی خود، اقدامات پژوهشی ارزشمندی نیز انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، در نشست شورای قضایی استان فارس که با حضور حجت الاسلام «مهدی هادی»، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار شد، گفت: خدمت بی منت به مردم از تاکیدات ریاست قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری استان فارس گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به خصوص شهید «بهشتی» افزود: امیدواریم که با قدم گذاشتن در راه شهدا بتوانیم به مردم، خدمت رسانی بی منت کنیم.

وی اضافه کرد: پشتوانه علمی، سرمایه دادگستری فارس است و در زمینه اطاله دادرسی، مجموعه قضائی فارس موفق عمل کرده وجود 30 هزار پرونده به غیر از پرونده های اجرای احکام، گواه آن است.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: یکی از مشکلات مجموعه قضائی ورود زندانیان به محاکم با دستبند و پابند بود اما اکنون 92 درصد زندانیان به صورت آنلاین محاکمه می شوند.

وی ادامه داد: دادگستری فارس در حمایت از تولید اقدامات مطلوبی انجام داده و با حمایت های قضایی و حقوقی از تولید، بیش از 189 شرکت و واحد صنعتی و تولیدی استان را به چرخه تولید بازگردانده است.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: در 15 مرحله پژوهشی حائز رتبه  برتر شده ایم و  قضات استان در کنار کار قضائی خود، اقدامات پژوهشی ارزشمندی نیز انجام داده اند.

وی با اشاره به تفاهم نامه های مشترک میان دادگستری فارس با دانشگاه های شیراز، آزاد اسلامی و حوزه علمیه فارس گفت: هم افزایی موجب  رشد و تعالی است و دانشگاه شیراز و حوزه علمیه کهن فارس از ظرفیت هایی هستند که قضات پژوهشگر و سایر نخبگان و پژوهشگران استان فارس می توانند از ظرفیت های بالای علمی آنها بهره مند شوند و تشکیل بانک اطلاعاتی قضات پژوهشگر دادگستری فارس موجب شناسنامه دار شدن فعالیت های پژوهشی آنها خواهد شد.

خاطر نشان می شود در این نشست از جلد چهارم کتاب «اندیشه های قضایی استان فارس» نیز رونمایی شد.

 

کد خبر 1188855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha