وجود تنش آبی در بیش از ۴۰٠ روستا و ۴۰ شهر فارس

صادق پور گفت: بیش از ۴۰٠ روستا و ۴۰ شهر در استان فارس با تنش آبی مواجه هستند و در این مناطق، میزان آب تولید و استحصال شده از نیاز واقعی و مصرف مردم کمتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی جان صادق پور»، امروز (پنج شنبه 2 تیر) در بازدید از بخش سیدان شهرستان مرودشت که در قالب پاتوق تبیین بسیج رسانه فارس انجام شد، گفت: كمبود منابع آبی و خشكسالی مکشل سال های اخیر در ایران و بسیاری از كشورهای دنیاست و این مشکل  در استان فارس كه دارای تنوع اقلیمی بیشتر و مناطق گرمسیر و فاقد منابع زیر زمینی مناسب است، بیشتر احساس می ‌شود.

مدیرعامل آبفای فارس افزود: بیش از 400 روستا و 40 شهر در استان فارس با تنش آبی مواجه هستند و  در این مناطق، میزان آب تولید و استحصال شده از نیاز واقعی و مصرف مردم کمتر است.

وی اضافه کرد: برای مقابله با این مشكل و عبور از فصل گرما باید از تمام ظرفیت‌ های استان با اجرای طرح‌ های جهاد آبرسانی، تامین اعتبار از منابع ملی و پروژه ‌های محرومیت زدایی با همكاری بسیج سازندگی باید استفاده کنیم.

صادق پور با تاکید بر لزوم اهمیت مدیریت مصرف آب بیان کرد: بخشی از مدیریت مصرف به اصلاح و توسعه شبكه ها، اصلاح شكستگی ‌ها و رفع نشتی مخازن و ایستگاه‌ های پمپاژ مربوط می شود و به منابع مالی نیاز دارد و شوراهای اسلامی شهر در فارس در حال تصویب اعتباری تبصره سه هستند كه خودیاری مردمی و كمک غیر دولتی محسوب می ‌شود و در بخش دولتی نیز اعتبارات خوبی تصویب شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 160 پروژه شامل خطوط انتقال، احداث مخزن، حفر چاه، توسعه شبكه، ایستگاه های پمپاژ، و اصلاح شبكه ‌ها در فارس در حال حاضر فعال است و وظایف دستگاه ها و نهادهای استان برای گذر از تابستان سال آینده از اکنون باید مشخص شود و نقاط بحرانی نیز شناسایی شوند.

کد خبر 1188863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha