عدالت در دسترسی به اطلاعات در کشور وجود ندارد/شلوغی دستگاه قضایی

حجت الاسلام کاظمی گفت: عدالت در دسترسی به اطلاعات به دلیل عدم شفافیت برای همه مردم در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «امیر کاظمی« روز پنجشنبه(2 تیرماه) در مراسمی به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع مدیران دستگاه های اداری و خدماتی تیران و کرون اظهارداشت: عدالت سرمایه مهمی برای بیداری و توسعه جامعه به حساب می آید که سرنوشت انسان ها را متحول و بی عدالتی مایه رنج است.

 

امام جمعه موقت تیران با اشاره به دسترسی عادلانه به منابع افزود: عدالت در دسترسی به اطلاعات به دلیل عدم شفافیت برای همه مردم در کشور وجود ندارد به همین دلیل برخی به سبب این چالش دچار آسیب و مشکل می شوند.

وی ادامه داد: نبود دسترسی آسان به اطلاعات و عدم آگاهی برای برخی از افراد باعث شده تا آنان از بعضی از دارایی و امکانات بی بهره بمانند.

 

حجت الاسلام کاظمی خاطرنشان کرد: سو استفاده برخی از افراد در پست و مسئولیت ها به دلیل وجود آگاهی و اطلاع از وضع یک منطقه ناشی از همین بی عدالتی است.

وی تمرکز دارایی ها در مراکز استان ها و تهران را آسیب جدی در کشور دانست و گفت: مردم از این بی عدالتی رنج می برند و مشکلات زیادی را متحمل می شوند.

 

این کارشناس مذهبی شلوغی دادگاه ها در کشورمان را به دلیل بی عدالتی در حوزه های مختلف بیان کرد و اظهارداشت: اگر مسئولیت ها به خوبی انجام و ترک فعل صورت نگیرد آنگاه بسیاری از مشکلات ایجاد نخواهد شد.

وی یادآورشد: بی عدالتی و کم کاری تنها متوجه نهادهای اداری نیست بلکه کسبه هم در انجام مسئولیت خود و ارائه خدمات به این موضوع توجه داشته باشند.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به اینکه در بعضی از نانوایی ها حق تقدم رعایت نشده و نانوا مقداری از نان پخته شده را بدون در نظر گرفتن وقت افراد در صف برای دیگران کنار می گذارد، تصریح کرد: این موضوع مصداقی از بی عدالتی است.

 

شلوغی و تراکم کار دستگاه قضایی

 

وی با بیان اینکه حجم رسیدگی پرونده در محاکم کشورمان زیاد است، گفت: بی عدالتی، بی توجهی به مسئولیت ها و کم رنگی برخی از فرهنگ ها مثل گذشت و صبر در افزایش ورودی پرونده ها نقش داشته است.

امام جمعه موقت تیران اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی و تربیتی از ارکان موثر در کاهش وقوع جرم است که باید نهادهای مختلف و متولی به آن به خوبی بپردازند.

 

وی کمبود نیروی کارمند و قاضی با وجود حجم بالای پرونده ها را موجب افزایش وقت رسیدگی در پرونده ها بیان کرد و یادآورشد: این موضوع نارضایتی مردم را افزایش داده است.

کد خبر 1188923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha