فارس بزرگترین آموزش و پرورش کشور از نظر تعداد مناطق آموزشی است

عسکری گفت: فارس با برخورداری از ۶۱ هزار و ۲۴۲ نیروی انسانی و ۵۹ منطقه آموزشی، بزرگترین آموزش و پرورش کشور از نظر تعداد مناطق آموزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدخلیل عسکری»، امروز (پنج شنبه 2 تیر) در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش فارس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: فارس با برخورداری از 61 هزار و 242 نیروی انسانی و 59 منطقه آموزشی، بزرگترین آموزش و پرورش کشور از نظر تعداد مناطق آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: 941 هزار و 204 دانش آموز در 43 هزار و 960 کلاس درس مشغول تحصیل هستند و پنج هزار و 861 مدرسه عادی در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: 21 مدرسه شبانه روزی در حوزه عشایری در فارس داریم و فاقد هنرستان شبانه روزی عشایری هستیم و برخورداری از یک هنرستان شبانه روزی پسرانه و یک هنرستان شبانه روزی دخترانه عشایری در استان ضرورت دارد.

عسکری با اشاره به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش فارس بیان کرد: مجموع جذب ما در سال آینده پنج هزار و نفر خواهد بود و در مهرماه سال آینده پنج هزار و 966 نفر جذب خواهیم کرد و اگر تنها جذب و بازنشتسه های سال پیش رو را در نظر بگیریم، دارای 587 نفر کمبود نیرو هستیم.

وی اعلام کرد: فارس برای راه اندازی هنرستان های دانش بنیان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده که در توسعه و هدایت متوازن تحصیلی دانش آموزان نقش بسزایی خواهد داشت.

عسکری ادامه داد: استان فارس در سال های اخیر میزبان مسابقات ورزشی بین المللی بوده که این مسابقات در مجموعه ورزشی «بعثت» برگزار شد و تکمیل و بهسازی این مجموعه ورزشی موجب می شود میزبان مسابقات بیشتری باشیم.

وی گفت: افتتاح 42 پروژه ورزشی و کلنگ زنی دانشگاه فرهنگیان استان همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش به فارس امروز به انجام رسید و دستور حضور آموزش و پرورش فارس در هیدت پژوهش استانداری نیز توسط استاندار فارس صادر شده است.

کد خبر 1188926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha