نشست هم اندیشی اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان عنبرآباد برگزار شد

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا گفت: نشست هم اندیشی اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان عنبرآباد با حضور بانوان فرهیخته، تاثیر گذار، مبلغات دینی و قرآنی در موسسه قرآن و عترت امیر المؤمنین (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین فضیلتی نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از برگزاری نشست هم اندیشی با اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان عنبرآباد خبر داد و گفت: این نشست با حضور بانوان فرهیخته، تاثیر گذار، مبلغات دینی و قرآنی در موسسه قرآن و عترت امیر المؤمنین (ع) برگزار شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد بیان کرد: طرح نهضت پیشرفت بانوان با هدف هویت بخشی بانوان در کشور همراه با پشتیبانی از طریق آموزش، توانمندسازی، ارتقای سطح تحصیلی زنان قریب به سه سال است که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است.

 

وی افزود: احصاء ظرفیت‌ها براساس زیست بوم، استفاده از فرصت‌ها با اولویت مسائل، برنامه حل مشکلات حوزه بانوان، برنامه ریزی و اجرای طرح های بلندمدت و کوتاه‌مدت از جمله وظایف نهضت پیشرفت بانوان است.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا یادآور شد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در بحث دفاع از حقوق زنان جامعه، فعالیت های زیادی صورت گرفته و در این راستا از مقام والای زن ایرانی تجلیل شده است.

 

این مقام مسئول افزود: امام راحل با همه‏ وجود برای زن مسلمان ایرانی ارزش و احترام قائل بوده و همین نگاه بود که موجب شد بانوان کشور در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، نقش بسیار مهم و ارزشمندی را ایفا کنند.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا عنوان کرد: حضور زنان در جنگ هشت ساله، بسیار اثرگذار بود و امروز مادرانی با ۴ یا ۵ شهید در کشور داریم که از همه دارایی خود یعنی فرزندانشان برای انقلاب گذشتند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: درباره‏ حقوق زنان و فراهم کردن زمینه‏های مناسب برای هویت بخشی به شخصت مادر و همسر بودن آنها لازم است کارهای فرهنگی بزرگی انجام گیرد و این مهم بهتر است در قالب تشکل های منسجم و متحد اجرا شود زیرا این همان چیزی است که اسلام روی آن تکیه کرده است.

 

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: "این مسأله که زن به سمت معرفت، علم، مطالعه، آگاهی، کسب معلومات و معارف حرکت کند، باید در میان خودِ بانوان خیلی جدی گرفته شود و به آن اهمیت دهند."

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا با مهم برشمردن نقش الگو گیری بانوان از منظر قرآن کریم، تاکید کرد: از ابتدای انقلاب، بانوان بزرگی در عرصه های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و علم در کشور رشد یافتند و این در حالی است که این الگوها به دختران و بانوان ایرانی معرفی نشده اند و متاسفانه به جای آن الگوهای غلط و تخیلی غربی در سایه غفلت متولیان معرفی شده اند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد با اشاره به این مطلب که، فضای امور بانوان باید در حد فعالیت‌های یک سازمان باشد، اضافه کرد: این دغدغه را داریم که ظرفیت مردمی بانوان را فعال کنیم و حتی یک قدم جلوتر برویم به همین منظور سازمان تبلیغات اسلامی شبکه ای تحت عنوان نهضت پیشرفت بانوان را ایجاد کرده است.

 

وی بیان کرد: در نهضت پیشرفت بانوان با نگاه آسیب شناسی، نهضت تبیین گران فعال می شود و با تحقق این مهم در فضای رسانه‌ای از حضور جدی بانوان استفاده خواهد شد.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا ادامه داد: محاصره تبلیغاتی دشمن هر موفقیت‌ ما را به شکست ترجمه می‌کند که راه حل آن ایجاد زنجیره تواصی بین مومنین است.

 

این مقام مسئول در خاتمه تاکید کرد: بزرگترین خیانتی که تمدن غرب در حق زنان انجام داد، گرفتن منزلت واقعی از آنها بود و امروز این بانوان هستند که می‌توانند منزلت خود را ارتقا دهند.

کد خبر 1188929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha