حضور موزه در کنفرانس عمومی ایکوم

مقاله نماینده موزه در کنفرلنس عمومی ایکوم مورد پذیرش قرار گرفت و وی در این رویداد بین المللی  مقاله خود را ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مقاله مجتبی عبادی فتح، مسئول امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بیست و ششمین کنفرانس عمومی شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) مورد پذیرش قرار گرفت و وی در کنفرانس کمیته بین المللی موزه های نظامی آن شورا به ارائه مقاله خود خواهد پرداخت.

عبادی در این خصوص گفت: این مقاله با عنوان "قدرت موزه های نظامی در حفظ و ثبت تاریخ شفاهی جنگها" به بررسی نقش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی 8 سال جنگ تحمیلی و دستاوردهای موزه در این حوزه می پردازد.

جنرال کنفرانس ها یا کنفرانس های عمومی ایکوم مهمترین رویدادهای موزه ای جهان هستند که هر 3 سال یک بار در یک کشور برگزار می شوند و دوره آینده آن نیز از تاریخ بیستم تا بیست و هشتم آگوست سال جاری میلادی در کشور چک برگزار خواهد شد.

گفتنی است در دوره قبلی این کنفرانس نیز که در کشور ژاپن برگزار شده بود، عبادی با ارائه مقاله "موزه های نظامی ایران: گذر از سنت به مدرنیته" شرکت کرده بود.

کد خبر 1188955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha