صندوق عدالت و پیشرفت، سهم استان ها را از بودجه عمومی افزایش می دهد

رییس جمهوری در نشست خبری بیان کرد: محور بودجه ۱۴۰۱ عدالت بین همه استان ها بود و صندوق عدالت و پیشرفت سهم استان ها را از بودجه عمومی افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری شامگاه پنج شنبه در پایان سفر یک روزه به خراسان شمالی در نشست خبری با خبرنگاران خراسان شمالی گفت: محور بودجه ۱۴۰۱عدالت بین همه استان ها بود و صندوق عدالت و پیشرفت سهم  استان ها را از بودجه عمومی افزایش می دهد.

 

وی افزود: منابع این صندوق از محل درآمدهایی همچون فروش اموال مازاد دولت و دریافت حق مالکیت معادن تامین می شود و تصمیم گیرنده برای این منابع شورای برنامه ریزی استان هاست.

 

رئیس جمهوری افزود: سند بودجه هم بر اساس سند آمایش سرزمینی است تا همراه با توزیع متوازن و عادلانه باشد.

 

آیت الله رئیسی به ظرفیت خوب خراسان شمالی در حوزه کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و با بیان اینکه اشکال کار این است که زنجیره تولید تکمیل نیست، اظهارکرد: در حوزه کشاورزی اعتبار قابل توجهی پیش بینی شد که امید است مشکلات این بخش رفع شود.

 

وی همچنین با بیان اینکه تضمین خرید دام از مطالبات دامداران بود که ما مساعدت کردیم، در خصوص اشتغالزایی هم بیان کرد: با شروع فاز(۲) پتروشیمی اشتغالزایی بیشتر می شود.

 

آیت الله رئیسی با تاکید بر تحقق سهم مردم از آب شُرب و چاهی که پتروشیمی استفاده می کند، افزود: پتروشیمی از آب شُرب و کشاورزی این خطه استفاده می کند و باید این وضعیت تغییر و از پساب شهری استفاده کند.

 

رئیس جمهوری بر ایجاد بازارهای دائمی برای فروش محصولات زنانی که در خانه صنایع دستی تولید می کنند تاکید کرد و افزود: مقرر شده استاندار ایجاد بازار دائمی به منظور عرضه صنایع دستی را تسریع کند چرا که با ترکمنستان ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم و ایجاد این بازارچه مرزی ضروری است.

 

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه ظرفیت های بیمارستانی در برخی بخش ها توقف داشته، گفت: قرار است این بخش ها احیا شود و با ۱۱۹ مصوبه امروز و با اعتبار بالا، در صورت جذب شاهد رونق در همه حوزه ها خواهیم بود.

 

وی راه اندازی راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح سال ها بدون اجرا باقی مانده باید با لحاظ شدن اعتبارات لازم انجام شود.

 

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری همراه با تنی چند از وزیران و معاونان خود در بیست و ششمین سفر استانی خود امروز پنج‌شنبه دوم تیرماه به خراسان شمالی سفر کرده است.

کد خبر 1188958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha