خراسان شمالی به عنوان دومین استان محروم، نیازمند توجه ویژه است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در نشست شورای اداری خراسان شمالی گفت: دومین استان در حوزه محرومیت هستیم و باید توجه ویژه شود تا به سطح بقیه استان ها برسیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی شامگاه پنج شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: بسیاری از دولت ها جرأت نداشتند هوشمند سازی یارانه ها را محقق کنند ولی  وقتی نیت خدمت باشد، مشارکت هم ایجاد می شود.

 

امام جمعه بجنورد افزود: گرانی های ایجاد شده در هوشمند سازی یارانه ها برای مردم مشکل ایجاد کرده اما قطعا با پیگیری های دولت حل خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارکرد: دومین استان در محرومیت هستیم و باید توجه ویژه شود تا به سطح بقیه استان ها برسیم.

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی هم گفت: مطالبات مردم در ۱۹۱ عنوان مورد بررسی قرار گرفته و ارایه شده که امیدواریم با مصوب شدن آن، شاهد تحول در استان باشیم.

 

وی به بخشی از مطالبات مردم خراسان شمالی اشاره و تصریح کرد: نامناسب بودن الگوی بارشی و خشکسالی های پی در پی و چالش بحران آب، تامین اعتبار برای روستاهای دارای بحران آب، کمک به طرح های تولیدی و کشاورزی و اشتغال، تامین اعتبار جهت توسعه زیرساخت های گردشگری و تقویت زیر ساخت ها از جمله این مطالبات است.

 

استاندار خراسان شمالی، تسریع در اجرایی شدن راه آهن گرگان، بجنورد، مشهد، احداث و تکمیل باند دوم محور گلستان به بجنورد، تاکید بر اجرای طرح های جانبی واحد‌های پایین دستی صنایع، تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های دانشگاهی و آموزشی، استقرار برخی ادارات در شهرستان های گرمه و جاجرم و تقویت معادن به ویژه معدن آلبلاغ اسفراین و الزام به انجام تعهدات شرکت ایمیدرو را از دیگر مهم ترین مطالبات مردم استان اعلام کرد.

 

«امان الله حسین پور» نماینده مردم اسفراین در خانه ملت هم گفت: دولت در این مدت کوتاه، تصمیم های قاطع و محکمی گرفته و مشکلات تلنبار شده را حل می کند.

 

وی طرح های نیمه تمام، چالش آب با توجه به خارج شدن آب از استان و استفاده بهینه نشدن از ظرفیت دامپروری را نیازمند توجه ویژه عنوان کرد.

 

«محمد وحیدی» نماینده مردم خراسان شمالی در خانه ملت هم گفت: اگر دولت ها ویژگی های استان ها را بشناسند، پیشرفت می کنند.

 

 وی بیان کرد: خراسان شمالی به لحاظ  فقر رتبه دوم را در کشور دارد و در امید به زندگی استان سی ام هستیم که با این رتبه همه شاخص ها زیر سوال می رود.

 

کد خبر 1188962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha