بدقولی در پرداخت معوقه حقوق ناجیان غریق/دریا یک قربانی گرفت

مومنی با اعلام خبر غرق شدگی یک جوان ۲۰ ساله در ساحل تالش محله گفت: فراهم کردن تجهیزات و پرداخت به موقع حقوق ناجیان در بالا بردن انگیزه و خدمات رسانی درست و به موقع این زحمتکشان که با جان و دل برای نجات مردم تلاش می کنند موثر است.

«امیر مومنی» با اعلام خبر مرگ جوان ۲۰ ساله ساکن خشکبیجار در ساحل تالش محله بر اثر غرق شدگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: طبق اطلاع مرکز کنترل عملیات مبنی بر غرق شدن یک جوان در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه روز گذشته(پنج شنبه، ۲ تیر) در منطقه تالش محله محور حسن رود زیبا کنار، کد عملیاتی پایگاه چپر پرد زمان به منطقه اعزام شد.



رییس هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت با ابراز ناراحتی از این حادثه و تسلیت به بازماندگان این جوان ۲۰ ساله، از هموطنان عزیز خواست به هشدارها و تذکرات ناجیان غریق توجه کرده و در مناطق حادثه خیز شنا نکنند.



 با اشاره به اینکه ۱۰ شهرستان ساحلی استان گیلان در ۳۴ طرح آماده حضور مردم و گردشگران شده است، گفت: ۵۰۰ ناجی اعلام آمادگی کرده اند و بسیاری از ناجیان برای حضور در طرح های سالم سازی آموزش دیده هستند.



وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل و بهرمندی مردم بدون مانع و پرداخت هیچگونه وجهی در سواحل افزود: اما هزینه خدمات رسانی برای استفاده از شناگاه ها طبق برنامه ریزی مسئولان شهری، دریافت می شود.

مومنی با ابراز ناراحتی از بدهی معوقه از سال گذشته فرمانداری به ناجیان بیان کرد: از سال گذشته حق الزحمه ناجیان نفری یک میلیون ۶۰۰ باقی مانده است که پس از پیگیری های زیاد این مبلغ به ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته ولی همچنان برای ناجیان زحمتکش پرداخت نشده است و این امر باعث بی انگیزگی و عدم دقت در کار نجات می شود.

وی در ادامه عدم امکانات و تجهیزات مناسب نجات غریق و غواصی را یکی دیگر از آسیب های جدی به تیم دانست و اظهار کرد: یک طرح سالم سازی  و  ۱۰ منطقه حادثه آفرین در شهرستان رشت داریم که از نیمه خرداد ۱۴۰۱ در این مناطق غریقی نداشتیم و شخصا با تجهیزات شخصی تمام مدت در طرح ها بالا و پایین رفته ام و به شناگران هشدار و تذکرات لازم را می دهم.

وی تصریح کرد: فراهم کردن تجهیزات و پرداخت به موقع حقوق ناجیان در بالا بردن انگیزه و خدمات رسانی درست و به موقع این زحمتکشان که با جان و دل برای نجات مردم تلاش می کنند موثر است.



گفتنی است، طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول تیر لغایت پنجم مهرماه دایر خواهد بود.

کد خبر 1189021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha