سرعت حرکت قوه قضاییه به سمت نقطه مطلوب افزایش‌یافته است/ نظارت بر گرانی ها افزایش یابد

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه سرعت حرکت قوه قضاییه به سمت نقطه مطلوب افزایش‌یافته است، گفت: با تمام خدماتی که دولت در طول مدت خدمتش انجام داده ولی قیمت‌ها هر روز صعودی است و بایستی نظارت بر قیمت ها و گرانی ها افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۳ تیر) در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر، با اشاره به خطبه هشتاد و ششم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که در حال که چنین است (و فرصت ها با سرعت میگذرد) باقیمانده عمر خویش را دریابید و به خاطر آن صبر و استقامت پیشه کنید! (زیرا باقیمانده عمر) در برابر ایام زیادی که از شما به غفلت گذشته است و به پند و موعظه توجه نشده، بسیار کم است و به خود، بیش از حد، آزادی در استفاده کردن از مباحات) ندهید، که استفاده افراطی از مباح و آزادی، شما را در طريق ظالمان قرار خواهد داد. و (نسبت به خود یا دیگران) ظاهر سازی و فریب کاری نکنید، که شما را به معصیت می کشاند.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» با بیان اینکه  در این بخش از خطبه، حضرت امام علی(ع) به نکته مهمی اشاره کرده و طرق نفوذ شیطان در قلوب انسانها را نشان می دهد و از میان آنها روی دو موضوع انگشت می گذارد، افزود: نخست، استفاده بیش از حد از آزادی ها و مباحات اس،ت چرا که پاره ای از آزادیها و مباحات، درست، دیوار به دیوار گناهان بزرگ اند که اگر انسان تا آنجا پیش برود، خطر لغزش و سقوط در دره گناه کم نیست. امام در اینجا به همگان هشدار میدهد که در این گونه موارد زیاد پیش نروید! زیرا بیم آن می رود که در طريق ظالمان قرار بگیرید؛ همان گونه که امروز در

 

وی افزود: تعیین مرزهای کشورها، معمولا یک کمربند امنیتی قرار می دهند و افراد مجاز نیستند از چند کیلومتری مرزها جلوتر بروند، زیرا رفتن به نقطه اصلی مرز، ممکن است وسوسه عبور از مرز را در افراد ایجاد کند، اضافه بر این، انسان هنگامی که به مرزهای گناهان می رسد، ممکن است گناه در نظر او ساده جلوه کند و هوای نفس در یک لحظه او را غافلگیر سازد و به آن طرف مرز بکشاند. -

 

امام جمعه چوار بیان کرد: دیگر اینکه، سر و کار داشتن با اهل گناه و نرمش و انعطاف با آنها و یا درست کردن کلاه های شرعی و راه حل های دروغین برای انجام گناهان، یکی دیگر از طرق نفوذ شیطان در آدمی است، اهل گناه، گناهان را در نظر انسان کوچک نشان میدهند و استفاده از کلاههای شرعی، ابهت گناه را می شکند و حجابهایی را که میان انسان و ابتلای به گناهان است، کنار میزند و انسان، بدون دفاع در مقابل هجوم گناه قرار می گیرد، در حدیثی امیرمؤمنان می خوانیم که کسی که با نفس خویشتن مداهنه کند، او را مورد هجوم گناهان بزرگ قرار می دهد.

 

حجت الاسلام میهن پرست یادآور شد: حج فرصت بی نظیری است که می توان از آن هم برای تاکید بر مسئله فلسطین و هم معرفی جنایت های اسرائیل استفاده کرد، اما از محدودیت ها هم نباید غافل شد، قطعا حاکمیت سعودی و بن سلمان، بالاخص در ماه های آتی که در حال طی کردن آخرین گامهای عادی سازی علنی و رسمی است، در خصوص اقداماتی که رنگ و بوی ضد صهیونیستی داشته باشد واکنش و محدودیت شدیدی را اعمال خواهد کرد.

 

وی بیان کرد: ولی باید توجه داشت که به واسطه فضای ضد صهیونیستی در جهان اسلام و حجم گسترده ارتباطات چهره به چهره حجاج در زمان حضورشان در کشور عربستان، عمل کنترل ارتباطات و صحبت های چهره به چهره و برجسته کردن جنایات صهیونیست ها و حساس کردن ملت های مسلمان به آنچه در فلسطین می گذرد، کار دشواری نیست و شدنی است، مخصوصا اینکه طبق نظرسنجی های مختلف ملت عربستان دیدگاه کاملا مثبتی به فلسطین داشته و مخالف عادی سازی با رژیم صهیونیستی هستند.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: حج ابراهیمی این فرصت را می دهد تا اعتراض عمومی مسلمانان به گوش دلبستگان به وعده های پوچ و دروغین صهیونیسم جهانی برسانند، افشای جنایات صهیونیستها و خیانت خیانتکاران به آرمان فسطین یک رسالت اسلامی و آرمانی است که برعهده همه مسلمانان است، حج یکی از بهترین فرصت ها برای انجام این رسالت الهی است.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: بایدن بر خلاف تمام شعارهایی که داده بود، چشم بر قاتل بودن بن سلمان بسته و در حال سفر به عربستان است، باید به خوبی می داند که در میانه جنگ روسیه و اوکراین، برای تنظیم قیمت نفت، به عرضه بیشتر نفت عربستان در بازارهای جهانی نیازمند است، علاوه براین، روند رو به رشد همکاری های عربستان و چین نیز به هیچ وجه برای واشنگتن مطلوب نیست.

 

وی تصریح کرد: براساس گزارشی که اینترسپت از سفر فروردین ماه امسال ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا به عربستان منتشر کرده است، برنز این دو حواسته را به صراحت از ریاض طرح کرده است، این دو به همراه دلایل دیگر، باعث می شود تا بایدن امتیازدهی به محمد بن سلمان را برای دستیابی به اهداف مهم تر، ضروری بداند، در واقع باید برای کسب منافع، چشم بر وعده های حقوق بشری بسته و به دنبال سفر به عربستان و دیدار با بن سلمان قاتل است.

 

حجت الاسلام میهن پرست با تبریک هفته قوه قضائیه، یادآور شد: قضاوت در اسلام، منصی از مناصب حكومتی است که قاضی به مقتضای آن، بر احكام و اشخاص، ولایت و سلطه پیدا می کند تا بتواند حقوق مردم را استیفا و حدود و تعزیرات را اجرا | نماید، این سمت از طرف کسی به قاضی داده می شود که اول خود صلاحيت تصدی چنین امری را داشته باشد و ثانيا شایسته واگذاری آن به دیگران نیز باشد، بر این اساس، قضاوت در اسلام بخشی ار حکومت به شمار می رود، زیرا قصاوت، اداره امور جامعه در موارد اختلافی است.

 

وی بیان کرد: ازآنجاکه اسلام خود نظام قضایی ویژه‌ای تأسیس کرده است و بر مبنای احکام و قوانین خاصی به حل اختلافات می‌پردازد، سرپرستی قوه قضاییه باید در دست مجتهد جامع‌الشرایط با ویژگی‌های خاصی همچون عدالت باشد تا وی بتواند اختلافات را مطابق با دستور اسلام حل و فصل نماید.

 

امام جمعه چوار گفت:  البته در مواردی خاص مانعی ندارد که قاضی مجتهد باشد و فقط حقوق‌دان اسلامی یعنی فقه شناس باشد ولی باید از شروط دیگر همچون عدالت برخوردار بوده به وکالت از مرجع تقلید و مطابق با قوانین شرعی به قضاوت بپردازد، براساس تاریخ اگرچه پیامبر(ص) خود قاضی‌القضات بود اما در سرزمینی که نمی‌توانست حضور داشته باشد نماینده و شخصی را به‌عنوان حکم می‌فرستاد.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: حساسیت شغلی قضا از این‌جا ناشی می‌شد که آن‌ها می‌بایست حدود الهی را جاری کنند که لازمه‌اش فهم و درک درست مقررات و موازین شرعی و قدرت تطبیق فروغ فروع بر اصول است با انتصاب حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای و نوع نگاه و رویکردها و عملکرد یک‌ساله ایشان امیدواری به تسریع حرکت قوه قضاییه به سمت نقطه مطلوب افزایش‌یافته است.

 

وی بیان کرد: انتظار می‌رود در شرایط فعلی با توجه به عملکرد نسبتاً قابل‌قبولی قوه قضایی دولت و مجلس نیز این قوه را در راستای تحقق عدالت به بهترین شکل ممکن یاری کنند زیرا ایجاد این رویه به نفع مردم و جامعه است و از وقوع جرم و فسادهای مختلف ازجمله مفاسد اقتصادی جلوگیری می‌کند ذکر این نکته مهم ضروری است که عملکرد دستگاه قضا بر عملکرد نظام تاثیرگذار است.

 

امام جمعه چوار با اشاره به مناسبت شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: شهادت این امام همام را خدمت همه شیعیان تسلیت عرض می‌نمایم.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: با تمام خدماتی که دولت در طول مدت خدمتش انجام داده ولی قیمت‌ها هر روز صعودی است، باید دولت به مردم بگوید که سقوط قیمت‌ها تا کی و کجاست، هر روز قیمت‌ها بالا می‌رود و به خانواده‌ها لطمه می‌زند نه چهار کالا بلکه صدها کالا گران شده و این مردم را نسبت‌به دین و انقلاب بدبین می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: صدای مردم درآمد صدای دلسوزان نظام و مراجع درآمده چرا جلوی این وضع موجود را نمی‌گیرد مردم دارند نسبت‌به روحانیت بدبین می‌شوند، چون الان دولت در دست یک روحانی است، مردم انقلاب و نظام را دوست دارند ولی تحمل وضع موجود برای آن‌ها سخت است و مردم خیال می‌کنند این وضع کار آخوندها است، درحالی‌که واقعاً چنین نیست به نام ما ولی به کام دیگران، برای رضای خدا فکری به حال مردم بکنید.

 

کد خبر 1189034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha