راهپیمایی حامیان حریم حیا، غیرت و حجاب در شیراز برگزار شد

در پی حضور بانوان نوجوان و جوان در برنامه روز جهانی اسکیت با پوشش نامناسب و هنجار شکنی در حجاب، راهپیمایی حامیان حریم حیا، غیرت و حجاب در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در پی حضور بانوان نوجوان و جوان در برنامه روز جهانی اسکیت با پوشش نامناسب و هنجار شکنی در حجاب، راهپیمایی حامیان حریم حیا، غیرت و حجاب، امروز (جمعه 3 تیر) در شیراز برگزار شد.

این راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه شیراز و از شبستان «امام خمینی (ره)» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در اعتراض به این هنجارشکنی اخلاقی و فرهنگی برگزار شد.
 

ماجرای این هنجارشکنی از این قرار بود که ساعت ۱۷ سه ‌شنبه ۳۱ خرداد در برنامه روز جهانی اسکیت در زمین همایش های شهری واقع در بلوار «شهید چمران» شیراز شمار قابل توجهی بانوان نوجوان و جوان شرکت‌ کننده بدون پوشش سر و با لباس غیرمتعارف در این برنامه شرکت کردند که موجب جریحه دار شدن احساسات متدینین در سومین حرم اهل بیت (ع) شد.

حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، رئیس کل دادگستری فارس در واکنش به این ماجرا، دستور بررسی و برخورد با عوامل برگزاری این تجمع را صادر کرده است و از تشکیل پرونده برای عوامل اصلی برگزاری و هماهنگ کنندگان این برنامه برای اینکه تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند، خبر داده است و تعدادی از شرکت کنندگان هنجار شکن در این تجمع شناسایی و بازداشت شده اند.

«لطف ‌الله شیبانی»، فرماندار شیراز نیز این حرکت را با برنامه ‌ریزی قبلی دانست و از بازداشت عوامل اصلی این برنامه که بدون مجوز اقدام کرده اند، خبر داده است و تاکید کرده که بدون تردید این حرکات و برنامه‌ ها با قصد شکستن احکام و هنجارهای اجتماعی، دینی و ملی انجام می ‌شود. 

«حیدر صفرپور»، مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز برنامه هنجارشکن اسکیت بازان را هدفمند خواند و اعلام کرد که در اولین اقدام برای برخورد با این هنجارشکنی، رئیس هیئت اسکیت فارس برکنار شده و به تمام هیئت های ورزشی ابلاغ شده تمام رویداد های ورزشی باید با مجوز اداره کل ورزش و جوانان استان به انجام برسد.

شهرداری شیراز نیز اعلام کرده است که در گردهمایی روز جهانی اسکیت در بلوار «شهید چمران» از سوی شهرداری هیچ مجوزی صادر نشده و عوامل برگزاری با سو استفاده از آرم شهرداری شیراز تحت پیگرد قانونی قرار گرفته ‌اند.

کد خبر 1189048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha