امروز فرصت مغتنمی برای بیان اصول و شاخصه های قوه قضائیه تراز انقلاب است

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی برای بیان اصول و شاخصه های قوه‌ قضائیه تراز انقلاب و تبیین خدمات ارزشمند آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳ تیر ماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تشکر از زحمات تلاش های خستگی ناپذیر مجموعه قضایی شهرستان کهنوج، گفت: این هفته فرصت مغتنمی برای بررسی و بیان اصول و شاخصه های قوه‌ قضائیه تراز انقلاب و تبیین خدمات ارزشمند آن است.

 

امام جمعه کهنوج افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز دستگاه قضایی کشور در مسیر تحقق آرمان های انقلاب و اوامر امامین انقلاب گام برداشته است.

 

وی معیار اصلی دستگاه قضایی را تحقق عدالت دانست و بیان کرد: از آنجایی که نیاز به تشخیص حق از باطل برای همه نهادها و افراد لازم و ضروری بود، دستگاه قضایی در این میدان خوش درخشید.

 

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: این نهاد انقلابی توانست در مقابله با فتنه ۸۸، شناسایی مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچی های مواد مخدر، برخورد با برخی از آقازاده ها و مفسدان دانه‌ درشت اقتصادی خوب عمل کند.

 

خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: با همه این اوصاف تا رسیدن به قوه قضائیه مطلوب که در متن حکم رئیس دستگاه قضا از سوی مقام معظم رهبری که به آن موارد مطلوب اشاره شده بود فاصله داریم.

 

وی تاکید کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیاز به حرکت جهادی، خستگی ناپذیر و توانمندسازی قضات، ورود نیروهای فاضل و جوان انقلابی در دستگاه قضا است.

 

حجت الاسلام نجنو با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ شهدای عشایر در سراسر کشور، تصریح کرد: پیام بسیار مهم و شاخص مقام معظم رهبری برای جامعه بزرگ عشایر به عنوان یک تاکید مهم در راستای آشنایی مردم با این قشر است و کلام امامین انقلاب نسبت به این قشر، نشان از ظرفیت بالای این عزیزان در نظام می باشد.

 

امام جمعه کهنوج با بیان این مطلب که به تعبیر امام راحل، عشایر ذخایر مملکت هستند، عنوان کرد: عشایر جز وفادار ترین قشرهای ملت نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

وی فداکاری عشایر در دوران دفاع مقدس را جلوه دیگری از وفاداری آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: رهبری در بخش دیگری از این پیام خطاب به مسئولین برنامه‌ریزی دقیق در راستای شناسایی و رفع مشکلات عشایر و توجه به مسائل فرهنگی آنها را مطالبه کردند.

 

حجت الاسلام نجنو یادآور شد: ایشان با توجه به شرایط حساس کنونی به آحاد ملت فرمودند؛ همه باید مواظب باشند حرفی نزنند که موجب یاس و ناامیدی مردم نسبت به آینده کشور شود، هر کس مردم را از آینده ناامید کند یا ایمان مردم را تضعیف کند یا مردم را به تلاش ها و برنامه ریزی های مسئولان بی اعتقاد یا بدبین کند چه بداند و چه نداند در زمین دشمن بازی می کند.

 

خطیب جمعه کهنوج با یادآوری این مطلب که حضرت آقا همه را به آموختن مکتب شهدا،  توصیه کردند، عنوان کرد: رهبری فرمودند؛ درس مهم شهدا امید است ما باید در سخت ترین شرایط به مدد و کمک الهی و همت خودمان امیدوار باشیم همان طوری که رزمندگان ما در شرایطی وارد میدان رزم شدند که بر اساس محاسبات عادی هیچ امیدی به پیروزی نبود اما آنها با توکل بر خدا و مجاهداتی که داشتند توانستند متجاوزان را منکوب کنند.

 

وی بیان کرد: این روزها شاهد عملیات روانی صهیونیست ها بر علیه محور مقاومت مخصوصا قلب تپنده مقاومت یعنی ایران هستیم.

 

حجت الاسلام نجنو اضافه کرد: پس از ترور شهید حسن صیاد خدایی که توسط مزدوران صهیونیستی به شهادت رسید، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داد که انتقام سختی از صهیونیست ها خواهیم گرفت به همین دلیل این رژیم قصد دارد تا به روش های مختلف مانع از انتقام ایران در این زمینه شود.

 

امام جمعه کهنوج ابراز کرد: در روزهای گذشته مقامات صهیونیستی به شهروندان خود هشدار دادند تا به کشورهای همجوار ایران همچون ترکیه سفر نکنند ممکن است توسط ایرانی ها مورد سوء قصد قرار گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: حربه نخ‌نمای رژیم صهیونیستی برای کاهش سطح انتقام ایران از سطح فرماندهان نظامی به شهروندان دیگر تاریخ مصرفش گذشته است.

 

حجت الاسلام نجنو تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها ثابت کرده هر زمان حرف از انتقام زده نسبت به آن وعده صادق بوده و با اقتدار آن را اجرا خواهد کرد در ماجرای ترور سردار سلیمانی ایران وعده انتقام داد و در مرحله نخست انتقام پایگاه مهم آمریکا در عین الاسد را با خاک یکسان کرد که این خودش یک ضربه بزرگ به مشروعیت ادعایی و هیمنه پوشالی آمریکا بود.

 

خطیب جمعه کهنوج با اشاره به حربه ایران هراسی دشمنان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال ترور افراد عادی و شهروندان شما نیست این شما هستید که انسان های عادی و مردم بیگناه و مظلوم را می کشید.

 

وی یادآور شد: ۶ تیرماه سال ۶۰ سالروز سوءقصد منافقین به جان نازنین جان ایران یعنی مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران است.

 

حجت الاسلام نجنو عنوان کرد: ما هرچه از آن تاریخ فاصله می گیریم به ابعاد اراده و حکمت الهی برای حفظ وجود نازنین مقام معظم رهبری بیشتر پی می بریم خداوند متعال بر مردم ایران و مسلمانان جهان یک بار دیگر بعد از امام منت گذاشت و این رهبری عزیز را به ملت ایران ارزانی داشت که در وصف او نه تنها یک ایران ثناگوی او هستند بلکه حتی در کلام و گفتار بزرگان سایر کشورها و حتی کلام دشمنان هم بی نظیر است.

 

امام جمعه کهنوج بیان کرد: مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی فرمودند؛ من هر شب آیت‌الله خامنه‌ای را دعا می‌کنم زیرا امروز سربلندی و عزت اسلام در گرو جمهوری اسلامی ایران و عزت و سربلندی ایران نیز در گرو سربلندی آقای خامنه ای است.

 

وی ادامه داد: یکی از خبرنگاران شبکه ماهواره‌ای الفرات عراق که خدمت آقا رسیده بود ایشان می گوید؛ تنها عالم و روحانی که در طول عمرم دیدم و اشک چشمم جاری شد ایشان بود.

 

حجت الاسلام نجنو با اشاره به ۵ تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: بدون تردید مصرف بی‌رویه و روز افزون مواد مخدر به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات قرن حاضر تلقی می شود که زیان های بسیار زیادی در حوزه های اجتماعی و اقتصادی دارد.

 

خطیب جمعه کهنوج اظهار کرد: اکثر کشورهای جهان به دنبال این هستند که برنامه هایی را برای پیشگیری و درمان معتادان اجرا کنند، اگر فکری برای این معضل نکنیم جامعه در عرصه های مختلف دچار خسارت های بسیار زیادی می شود که بیشترین خسارت متوجه مسائل اجتماعی  می‌شود.

 

وی تاکید کرد: دلیل بسیاری از جرائم همچون همسر آزاری، طلاق، کودک آزاری، قتل عمد، نزاع، خشونت ها، بیکاری و محرومیت از شغل مصرف مواد مخدر است.

 

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: برای مبارزه با این بلای خانمان سوز تنها دستگاه‌های ذیربط نمی توانند اقدام موثر و نهایی را انجام دهند بلکه خود مردم نیز باید در مراقبت، پیشگیری و درمان افرادی که به این مواد آلوده شده‌اند، همکاری کنید.

 

امام جمعه کهنوج در خاتمه عنوان کرد: بهترین دارو برای درمان اعتیاد اراده است افراد کارتن خوابی را دیدم که با یک اراده قوی توانستند خودشان را درمان کنند و به آغوش خانواده بازگردند.

کد خبر 1189053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha