صلح و سازش در پرونده ها به ۵۰ درصد می رسد/مبارزه با اخلالگران

حجت الاسلام جعفری با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف گفت: برقراری صلح و سازش در ۵۰ درصد از پرونده های ارجاعی به این نهاد تا پایان سال محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «اسدالله جعفری« در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهارداشت: فرهنگ صلح و سازش جز مهمترین فرهنگ های ناب کشورمان و دین اسلام است که با توجه به تمدن و جایگاه فرهنگی استان اصفهان این مقوله از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: شوراهای حل اختلاف در سال گذشته 60 هزار پرونده ارجاعی خود را مختومه کردند و میزان صلح و سازش در پرونده های این نهاد 42 درصد در استان اصفهان بوده که سه درصد بیشتر از میانگین کشور است.

وی ادامه داد: برقراری صلح و سازش در 50 درصد از پرونده های ارجاعی به این نهاد تا پایان سال محقق خواهد شد تا اینکه در جرائم قابل گذشت به نقطه مثبتی در استان برسیم.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه برای کاهش اختلافات و دعوایی بین طرفین خدمت رسانی و رفع نیاز در جامعه و همچنین فرهنگ گذشت لازم است، تصریح کرد: با فرهنگ صلح و سازش و ایجاد شرایط کدخدا منشی و رفع اختلاف، از تشکیل پرونده جلوگیری کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزارپرونده در دادگاه های استان اصفهان تشکیل و بیش از یک میلیون و 400 هزار پرونده هم مختومه شده است، تصریح کرد: قضات و کارکنان دادگستری نقش مهمی در این کار دارند که با وجود کمبود نیروی انسانی جهادگونه فعالیت می کنند.

 

مبارزه با اخلالگران و مفسدان

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به تلاش دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان و اخلالگران در نظم عمومی جامعه اظهارداشت: برخورد با مفسدان اقتصادی یکی از اقدامات این نهاد می باشد که در یک سال گذشته به 40 پرونده در این حوزه رسیدگی شده است.

 

وی ادامه داد: برخی از افراد از فرصت های پیش آمده و نابسمانی های اقتصادی سو استفاده کرده و زندگی مردم و مسائل اقتصادی جامعه را تهدید می کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه بعضی حوزه مسائل اجتماعی و رفتارهای غیرعادی امنیت و آرامش عمومی را به هم می زنند، گفت: با آن ها نیز بر اساس قانون برخورد خواهد شد و اجازه ایجاد ناامنی به افراد و گروه های مجرمانه و بر هم زنندگان نظم عمومی نمی دهیم.

وی یادآورشد: دستگاه های امنیتی و انتظامی در شناسایی و معرفی بر هم زنندگان نظم عمومی به دستگاه قضایی تلاش خود را بکار گیرند.

کد خبر 1189142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha