تسرّی آموزه های عاشورا به حوزه اقتصاد، از مشکلات این حوزه می کاهد

فرماندار آران و بیدگل گفت: اگر آموزه های عاشورا را از حوزه مذهبی به اقتصاد تسرّی می دادیم و صفاتی همچون رحم و مرودت، حفظ حقوق بیت المال و ایثار حسینی و ... را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی قرار می دادیم، مردم در اقتصاد هم تا به این حد در عُسرت نبودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر علی اکبر رضایی در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان آران و بیدگل با تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: تجربه ثابت کرده هر آنچه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب فرمودند، به کلام معصوم(س) نزدیک است؛ از آن جمله، عبارت تاریخی امام خمینی(ره) که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است شاید در زمان خودش مفهوم نبود اما در فتنه ۸۸ مفهوم این کلام ملموس تر شد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: در فتنه ۸۸ وقتی فتنه سیر معکوس گرفت که به خیمه امام حسین(ع) رسید و برای همین است که دشمن تلاش می کند تریبون عاشورا و امام حسین(ع) را از ملت ایران بگیرد.

 

رضایی خطاب به شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان گفت: تریبون و جایگاهی که امروز شما نگهبان آن هستید وسیع و ارزشمند است و باید قدر این موقعیت را بدانید و در جهت تعمیق فرهنگ عاشورا تلاش کنید.

 

فرماندار آران و بیدگل افزود: جهاد تبیین یکی از مواردی است که جایگاهش تریبون شماست و این اثربخشی که هیئات مذهبی و مداحان دارند را تاکنون کمتر تریبونی داشته است.

 

علی اکبر رضایی اظهار داشت: دشمن از تریبون هیئات مذهبی می ترسد، چرا که این تشکّل مذهبی بزرگ ترین تشکل مردمی است و ظرفیت بزرگی را در دست دارد و هر جوان و نوجوانی که در زندگی هر گناه و خلافی هم کرده باشد، محرم به تکیه پناه می برد و این برای دشمن سخت است.

 

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه دشمن در جبهه های مختلف جنگ با ایران وارد شده است گفت: اگه در حوزه فرهنگی در جایی شکست می خوریم ضعف از خود ماست و اینکه بخشی از توطئه ها را توانستیم خنثی کنیم همین برکت برپایی و حضور  جوانان در مجالس امام حسین (ع) و اهل بیت(ع) است.

 

رضایی ادامه داد: اگر آموزه های عاشورا و اهل بیت(ع) را از حوزه مذهبی به اقتصاد تسرّی می دادیم و صفاتی همچون رحم و مرودت، حفظ حقوق بیت المال و ایثار حسینی و ... را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی قرار می دادیم، مردم در اقتصاد هم تا به این حد در عُسرت نبودند.

 

فرماندار آران و بیدگل افزود: اگر فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) به حوزه اقتصاد و سایر حوزه ها تسرّی پیدا کرده بود، مشکلات ما کمتر بود. فرهنگ اهل بیت را وارد حوزه اقتصاد و اجتماع نکرده ایم و همین جا هم آسیب پذیر هستیم.

 

رضایی خطاب به مسئولان تشکل های مذهی گفت: خداوند لباس نوکری اهل بیت(ع) را به شما عطا کرده، لذا از این تریبون برای تبیین سیره عملی اهل بیت و عاشورا در حوزه اقتصاد بیشتر بهره ببرید تا در پیشگاه اهل بیت(ع) سربلند باشید./

کد خبر 1189144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha