استفاده بهینه در مصرف آب به عنوان یک فرهنگ در جامعه مورد توجه قرار گیرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: باید تلاش کنیم که صرفه جویی یا بهتر است بگوییم استفاده بهینه در مصرف آب به عنوان یک فرهنگ در جامعه مورد توجه قرار گیرد و ماندگار شود تا آینده بهتر و بدون دغدغه ای پیش روی فرزندانمان باشد.

«علیرضا قاسمی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زاهدان بیان داشت: هفته اول تیر، هم زمان با شروع فصل تابستان، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده است، فرصتی که می تواند یادآوری برای تکرار اهمیت استفاده مؤثر و مطلوب از امکانات و ظرفیت ها در راستای بهینه‌سازی مصرف باشد، شرایطی که کمک می کند مردم با بیشترین استفاده از کمترین امکانات به بهره‌وری بالایی دست یابند.

 

وی افزود: اما صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به تداوم خشکسالی های عمیق در کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان و تاثیر فراوان آن بر منابع آبی، مدت هاست اهمیت دوچندانی پیدا کرده، چراکه در صورت عدم مصرف بهینه که بدون تردید کاهش ذخایر و منابع آبی را رقم خواهد زد، چالش های زیادی فراروی جامعه بشری خواهد بود.

 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان یادآور شد: سیستان و بلوچستان، از جمله استان های پهناور ایران است و نیاز به آب در این استان در بخش های گوناگون به ویژه شرب به صورت جدی احساس می شود، بنابراین صرفه جویی در مصرف آب در طول سال به ویژه در ایام پر تنش تابستان، سبب می شود که مردم بیشتری و در مدت زمان طولانی تری از این نعمت الهی بهره مند شوند.

 

قاسمی یادآور شد: استفاده بهینه از آب به عنوان یک شاخص اقتصادی یا عامل توسعه نیز می تواند مطرح شود، چراکه با اختصاص آن علاوه به شرب، به صنعت و کشاورزی نیز بهره مندی از فعالیت های اقتصادی مناسب و سامان دهی اقتصاد جامعه و در نهایت تحول و توسعه را شاهد بود، هر چند که در شرایط کنونی نیاز اصلی این خطه به آب شرب است.

 

وی افزود: شکی نیست که برای داشتن زندگی بهتر، رونق اقتصادی و اجتماعی در دنیای پر رقابت امروزی، با صرفه جویی در مصرف منابع به ویژه آب، می توانیم به بهره وری بالایی دست پیدا کنیم، چراکه ایستادگی و تداوم حیات در صحنه جهانی، دقت افزون تری را می طلبد.

 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید تلاش کنیم که صرفه جویی یا بهتر است بگوییم استفاده بهینه در مصرف آب به عنوان یک فرهنگ در جامعه مورد توجه قرار گیرد و ماندگار شود تا آینده بهتر و بدون دغدغه ای پیش روی فرزندانمان باشد.

کد خبر 1189146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha