۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در خراسان شمالی مصوب شد

نائب رئیس کمیسیون اول صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی، ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در خراسان شمالی مصوب شد که در مقایسه با استان های دیگر رقم بالایی بوده و دستاورد خوبی داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «علی جدی» جمعه شب (سوم تیرماه) در جمع خبرنگاران و فعالان مجازی استان و شیروان با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان اظهارکرد: طی جلسات از قبل برگزار شده درخواست اولیه استان، 400 هزار میلیارد ریال بود که چون طرح های بالای 50 درصد مطرح بود، محدود شد و این اعتبار مصوب شده برای بخش های مختلف است که اولویت با راه و آبرسانی بوده است.

 

نائب رئیس کمیسیون اول صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اقدامات انجام شده برای معدن آلبلاغ اضافه کرد: پهنه اعظم این معدن در اسفراین است که بحث حفاظت حل و اکتشاف به ایمیدور داده شده که کم کاری کرده و انگیزه ای برای تسریع کار ندارند و بخش خصوصی سریع تر می تواند عمل کند.

 

جدی ضمن ابراز گلایه از ارائه آمار و اطلاعات غلط برخی مدیران استان و شهرستان افزود: در بسیاری از جاها سعی کردیم اعتبار مناسب اخذ شود ولی به دلیل آمار و اطلاعات غلط موفق نشدیم، باید آمار واقعی داد و اطلاعات غلط ظلم به مردم است زیرا که محرومیت دیده نمی شود و اعتبارات مطلوب تخصیص داده نمی شود و این برای ما مشکل ساز شده است، باید به مشکلات مردم توجه کرد تا اعتبار داده شود و بتوانیم سهم شهرستان را بگیریم.

 

وی در خصوص دانشکده کشاورزی شیروان هم تصریح کرد: برای عدم الحاق دانشکده کشاورزی پیگیری های زیادی انجام شده و اولین درخواست از وزیر علوم بود، بحث افزایش رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی و جذب اعضای هیات علمی بیشتر مطرح شده زیرا که اکنون 16 عضو هیات علمی دارد که منطقی نیست و باید رشته ها را توسعه داد.

 

 

کد خبر 1189164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha