جذب جوانان به مسجد یکی از وظایف اساسی کانون های فهما است

حجت الاسلام طاهری جذب جوانان به مسجد یکی از وظایف اساسی کانون های فرهنگی هنری است گفت: نوجوانان و جوانان امروز مورد هدف اصلی دشمنان در فضای مجازی هستند که کانون های فرهنگی هنری باید با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع جوانان از دام دشمنان نجات دهند.

حجت الاسلام «مهدی طاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به اقتضای زمان و مسائلی که در جامعه پیش می آید برنامه های خود را طراحی و اجرا می کنند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کارکرد کانون ها قبل از کرونا و بعد از کرونا بسیار متفاوت است و به همین دلیل فعالیت های فرهنگی در مساجد بسیار ماندگار است.

 

وی با تاکید بر اینکه کانون های مساجد یک ظرفیت عظیم مردمی هستند، اظهار داشت: یک مسجد با تمام ظرفیت هایی که خداوند در آن قرار داده است در اختیار ماست و باید با همگرایی و هم افزایی که یک اصل مهم در مساجد است بهره لازم از آن برده شود.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه امام جماعت، هیئت امنا، بسیج و کانون فرهنگی هنری باید با اتحاد و همدلی فعالیت کنند، گفت: اگر اتحاد و همدلی بین نهادهای فعال فرهنگی در مساجد نباشد دوگانگی باعث از دست دادن ظرفیت ها خواهد شد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت و تأثیر همکاری و همراهی نهادهای فرهنگی و ائمه جماعات مساجد با کانون ها، نقش این مراکز فرهنگی را در جهت توسعه و بهره مندی کانون ها تاثیر گذار دانست.

 

وی گفت: با اشاره به اهمیت کانون های مساجد و نقش آن در جذب جوانان به مسجد گفت: کانون های فرهنگی هنری بازوان توانمند برای ائمه جماعات و طلاب هستند و از ظرفیت خوبی برای بسترسازی فرهنگ و آموزه های دینی برای جوانان و مردم برخوردارند.

 

حجت الاسلام طاهری گفت: ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان می توانند با معرفی کانون های فرهنگی هنری فعال در هر شهر و روستا نسبت به تشویق مادی و معنوی آن ها و الگوسازی این کانون ها برای دیگر کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدام کنند.

 

کد خبر 1189245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha