ویژه برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفت تیر در کرمان اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ویژه برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفت تیر را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین انجم شعاع، شنبه (۴ تیر) در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت ۷ تیر، سالگرد شهید آیت الله بهشتی و یاران انقلاب و هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ملت ایران یکی از راه های رسیدن به اهداف شوم و پلید خود را ترور و به شهادت رساندن شخصیت های طراز اول، انقلابی و تاثیر گذار نظام‌جمهوری اسلامی می دانستند.

 

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: آنان فکر می کردند با این اهداف شوم، نظام جمهوری اسلامی سکوت می کند لذا دست به جنایت های بزرگ و ترور شخصیت های طراز اول انقلاب زدند غافل از اینکه ترور شخصیت ها، باعث بیداری و هوشیاری ملت شد تا اهداف، توطئه و فتنه های دشمن را بدانند و وجود حضرت امام آن رهبر ولایی و مردم‌ شجاع و همیشه در صحنه باعث شد آنان به اهداف شوم خود نرسند.

 

 

 

 

وی ادامه داد: برخی با حمایت آمریکا به دنبال انحراف انقلاب و مانع از رسیدن اهداف انقلاب بودند لذا به فکر توطئه و مخالفت با نظام برآمدند و یکی از این موارد ترور شخصیت های تاثیرگذار و صاحب فکر و اندیشه ازجمله آیت الله بهشتی و قدوسی و خیلی دیگر از شخصیت ها بود.

 

 

 

 

انجم شعاع با بیان اینکه آیت الله بهشتی نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و قوام نظام جمهوری اسلامی داشت و شخصیت تاثیرگذار و صاحب نظر و اندیشه در حوزه فقهی، علمی و معنوی و در عصر ما کم نظیر بود؛ اظهار کرد: اگر ایشان به شهادت نمی رسید از شخصیت های درجه یک نظام بود.

 

 

 

وی ادامه داد: این شخصیت آنقدر بزرگ بود که دشمنان به خوبی او را شناخته بودند لذا قبل از ترور شهید بهشتی او را از لحاظ شخصیتی با تهمت و نسبت های ناروا ترور کردند تا در چشم مردم بد و اعتماد مردم از ایشان سلب شود اما حضرت امام ره وقتی بهشتی به شهادت رسید فرمودند شهادت در مقابل مظلومیت این شهید واقعاً ناچیز بود.

 

 

 

 

این مسئول تصریح کرد: این شهید بزرگوار علی رغم اینکه مورد حمله گروه های مختلف بود اما حاضر نبود از خود دفاع کند چرا که ایشان معتقد بود فرصت برای این کارها نداریم و خداوند از کسانی که برای او کاری انجام می دهند دفاع می کند و این مسئله زمان شهادت رخ داد در آن زمان مردم متوجه همه مسائل شدند و کسانی که خیلی حرف ها در مورد ایشان تکرار می کردند بعد از شهادت ایشان پشیمان و نادم بودند و بهترین دفاع از ایشان همان شهادتش بود.

 

 

 

 

وی با بیان اينکه مقام معظم رهبری فرمودند شهید بهشتی معصوم نبود اما ما از او گناهی را ندیدم و هیچ زمان شاهد ارتکاب گناه از سوی ایشان نبودیم؛ گفت: یکی از کارهای مهم آیت الله بهشتی در اوایل انقلاب بنیان گذاری قوه قضائیه بر اساس احکام اسلامی و دینی بود و ایشان با مهارت، علم و داریت خود قوه قضائیه را بر اساس احکام اسلامی و دینی بنا کردند.

 

 

 

 

انجم شعاع افزود: در حادثه ۷ تیر علاوه بر شهادت آیت الله بهشتی ۷۲ تن از بهترین یاران امام و انقلاب به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند و طی دو سه سال اول انقلاب خیلی از شخصیت ها توسط افرادی که با سرویس های جاسوسی آمریکا مرتبط بودند به شهادت رسیدند.

 

 

 

وی با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور در کشور؛ گفت: کسانی که این ترورها را انجام دادند ما را متهم به تروریست بودن و ضد مدافع حقوق بشری می کنند لذا در طول این هفته از ۶ تا ۱۲ تیر با عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی عملیات های تروریستی در کشور اعم از ترور نافرجام مقام معظم رهبری که بحمدالله ایشان با توکل بر خدا سالم ماند؛ انفجار دفتر حزب جمهوری، بمباران شیمیایی سردست، شهادت آیت الله صدوقی، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت ۲۱۹ زن و کودک و...که در همه این حوادث آمریکا مستقیم و یا غیرمستقیم حضور داشته یادآوری می شود.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مقام معظم رهبری این هفته را هفته حقوق بشر آمریکایی نامیدند تا همه بدانند آمریکا در یک هفته چقدر عملیات تروریستی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام دادند و وظیفه اصحاب رسانه معرفی این هفته به عموم است.

 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: بعداز انقلاب شاهد جنایت ها و ظلم از ترور، کودتا، جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی و در نهایت فشارهای حداکثری اقتصادی برای بازگرداندن مردم از مسیر اصلی انقلاب توسط دشمنان هستیم و مردم فشارهای معیشتی را تحمل می کنند که باعث و بانی آن کشورهای غربی و آمریکا است.

 

 

 

 

انجم شعاع برنامه دشمنان را ایجاد مانع برای استقلال و قدرت ایران دانست و گفت: حقوق بشر و دموکراسی مطرح شده از سوی آمریکا دروغ است و همه جریانات را وارونه برای مردم تبیین و خود را مدافع حقوق بشر و دموکراسی در اذهان مردم معرفی می کنند آیا غصب فلسطین توسط اسرائیل هم دموکراسی است؟!

 

 

 


این مسئول سپس به برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته مذکور پرداخت و گفت: مراسم محوری بزرگداشت شهدای هفت تیر و هفته افشای حقوق بشر آمریکایی با ویژه برنامه یاد یاران و سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری، دوشنبه ۶ تیر در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.

 

 

 

 

وی برگزاری وبینار "در تدام انقلاب اسلام" توسط دانشگاه پیام‌نور در استان، بر گزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها، مراسم بزرگداشت شهدای ۷ تیر در جوار شهدای گمنام دانشگاه چمران، برگزار مسابقات دانش آموزای در رابطه با افشای حقوق بشر آمریکایی توسط آموزش پرورش، برگزاری مراسم مردمی شهدای ۷ تیر در مسجد امام محمد باقر و مسجد قائم، برگزاری مراسم ویژه شهدای ۷ تیر همراه با قرائت دعای ندبه و سخنرانی در مهدیه صاحب الزمان از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

 

 

 

 

انجم شعاع اجرای برنامه روایت گری جهت افشای حقوق بشر آمریکایی و برگزاری نمایشگاه عکس در گلزار شهدا کرمان، فضا سازی تبلیغات محیطی در سطح شهر با همکاری شهرداری و دستگاه های اجرایی، ایجاد پویش افشای جنایات آمریکا و استکبار جهانی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را از دیگر برنامه ها فهرست کرد.

کد خبر 1189275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha