درخواست مخالفان آل خلیفه برای تشکیل کمیته بین المللی بررسی شکنجه‌های سیستماتیک در بحرین

مخالفان بحرین در انگلیس، حمایت کامل خود را از قربانیان شکنجه های سیستماتیک در بحرین که بزرگ‌ترین سلاح آل خلیفه است، اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست،  ائتلاف مخالفان بحرین در انگلیس با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه اعلام کرد: باید ملت بحرین در کنار قربانیان سیاست شکنجه سیستماتیک که از دهه ها پیش در زندان های بحرین وجود دارد و حاکمان بحرین از ترک آن امتناع کردند، بایستند.

در این بیانیه آمده است: این تحصن برای تجدید پیمان با قربانیان این سیاست جنایتکارانه است که اخیرا خاندان حاکم به آنها اعتراف کرده اند. زیرا یکی از نهادهای حقوقی ادعا کرد که شکنجه 70 درصد کاهش یافته است.

 

 این ائتلاف از جهانیان به ویژه گروه های با نفوذ خواست تا مواضع جدی برای تحت فشار قرار دادن دولت بحرین به منظور توقف این رفتار که کرامت انسانی را تحقیر می کند، اتخاذ کنند. زیرا حقوق بشر گذار از مرزهای جغرافیایی و مسئولیت انسانی عمومی به شمار می آید.

 

این بیانیه بر تشدید درخواست ها برای تحقیق و بررسی همه جرایم شکنجه و تشکیل کمیته مستقل با حضور کارشناسان بین المللی با هدف مستند کردن داستان قربانیان و رنج شان و همچنین شناسایی مسئولان شکنجه تاکید کرد.

این ائتلاف همچنین خواستار  تعمیق آگاهی مردم درمورد جنایت های ممنوعه بین المللی و تلاش برای تهیه فهرستی از شکنجه گران و محاکمه آنها به اتهام جرایم ضد انسانی شد که به شهادت ده ها بی گناه منجر شده است.

کد خبر 1189321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha