۴۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور وجود دارد

تقی پور گفت: در قالب طرح آجر به آجر تا کنون چهار پویش برپا شده است و پویش پنجم "صحن حرم مدرسه‌ام" است که از دهه کرامت آغاز شده و دو رکن اساسی دارد که نخست ترویج فرهنگ رضوی و دوم مشارکت در امر مدرسه سازی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حمیدرضا تقی پور در نشستی مشترک با رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه آموزش و پرورش به معنای عام از پیش نیازهای توسعه کشور است گفت: وظیفه آموزش و پرورش در حوزه آموزش استثنایی سنگین‌تر است. ایجاد بسترهای لازم برای آموزش یا همان ساخت مدارس را برعهده داریم. 

وی افزود: مکان فیزیکی آموزش در کنار امکانات نرم افزاری، تاثیر بسزایی در پیشبرد امر آموزش دارد. از زمانی که نوسازی مدارس رسالت خود را آغاز کرده بخش مهمی از ماموریت‌های خود را بر مدارس استثنایی تعریف کرده است. 

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه طرح کلانی در راستای جمع آوری مشارکت‌های خرد مردم در حوزه مدرسه سازی تحت عنوان " آجر به آجر" در دست اجراست گفت:  در قالب طرح آجر به آجر تا کنون چهار پویش برپا شده است و پویش پنجم "صحن حرم مدرسه‌ام" است که از دهه کرامت آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دارای دو رکن اساسی ترویج فرهنگ رضوی و دوم مشارکت در امر مدرسه سازی است. 

تقی پور ادامه داد: هدف از راه اندازی این پویش کمک به ساخت و تکمیل هشت مدرسه استثنایی به نیت امام هشتم (ع) است. خیرین و عموم مردم می‌توانند به سامانه آجر به آجر مراجعه و هر مبلغی که تمایل داشته باشند برای ساخت این مدارس کمک کنند. 

وی با اشاره به اینکه ۷۶ پروژه آموزشی تربیتی استثنایی در ۲۶ استان کشور در دست تکمیل هستند گفت: اولویت تکمیل با مدارسی خواهد بود که پیشرفت فیزیکی بیشتری داشته و در مناطق محروم قرار گرفته باشند. 

کد خبر 1189361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha