دستگاه قضا در حوزه عفاف و حجاب به عنوان مدعی العموم وارد شود

محمدبیگی گفت: امروز چهره زندگی عفیفانه مخدوش شده و ۲۱ تیر ماه سالروز ملی عفاف و حجاب است و درخواست داریم دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم در این عرصه ها وارد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در آیین تکریم و معارفه دادستان قزوین که امروز (شنبه ۴ تیر) در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال گذشته در دیدار با مسئولان قوه قضاییه چند نکته را بیان کرده و بر بحث احیای حقوق عامه تأکید کردند و فرمودند از وظایف دستگاه قضاست این کار را مورد توجه قرار دهد و دایره عمل از احیای واحدهای تولیدی به عرصه سلامت، آموزش و امر به معروف گسترش یابد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قوه قضاییه می تواند در تمامی شئون از جنبه پیشگیری وارد شود، وقتی زمان را صرف پیشگیری کنیم نیاز به درمان کمتر می شود و بیشتر می توانیم از جرم و جنایت و زندانی شدن ها جلوگیری کنیم و برای این امر همه باید دست به دست هم دهیم.

 

وی با تقدیر از زحمات دادستان سابق قزوین عنوان کرد: برای دادستان جدید قزوین آرزوی موفقیت دارم و امیدواریم به درد دل مردم برسند، ما در صنایع مشکلات بسیاری داریم، در حوزه های مختلف مانند منابع طبیعی این مشکلات زیاد است و در بحث اوقاف پرونده های خوبی را آغاز کردیم و با حضور مسئولان استانی جلسات خوبی را داشتیم که در این ۲ سال منجر به رفع بسیاری از موضوعات شده و این راه باید ادامه یابد و تقویت شود.

 

محمدبیگی تصریح کرد: امروز چهره زندگی عفیفانه مخدوش شده و ۲۱ تیر ماه سالروز ملی عفاف و حجاب است و درخواست داریم به عنوان مدعی العموم در این عرصه ها وارد شوید.

 

در ادامه دادستان سابق قزوین اظهار کرد: کار کردن در دادگستری مشقات و محدودیت های خاص خود را دارد به طوری که حساسیت کار و محدودیت ها برای یک قاضی بسیار زیاد است و کار قضاوت به لحاظ جسمی و روحی و روانی سخت است.

 

«محمد قاسمی» افزود: دستگاه قضایی استان با محدودیت ها و کمبودهای عدیده ای مواجه است در سفر رئیس قوه قضائیه به استان این کمبودها به اطلاع ایشان رسانده شد و مصوباتی را داشتیم که انشااالله عملی شود.

 

وی عنوان کرد: قزوین اسم استان را یدک می کشد ولی در حد یک شهرستان بزرگ است و برخی زیرساخت ها را در حوزه های مختلف ندارد.

 

دادستان سابق قزوین در پایان یادآور شد: در چند سال اخیر دادگستری به صورت میدانی ورود یافته و در حوزه های پیشگیری از وقوع جرم، صیانت از حقوق عامه و صیانت از تولید قدم های خوبی برداشته شده که ان شاالله با حضور دادستان جدید این روند ادامه می یابد.  

 

کد خبر 1189373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha