روح عدالت باید در جامعه ترویج شود

حجت الاسلام برقراری گفت: رعایت عدالت دستور خدا و قرآن است و تنها مختص به قضات نیست روح عدالت باید در همه محیط جامعه شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری» امروز در جمع مسئولان دادگستری و قضایی شهرستان ملایر به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: رسالت مجموعه قوه قضایه رسالت حساس و خطیری است و هر لحظه مسئولان این قوه  در حال امتحان و رشد هستند.

 

 امام جمعه ملایر با بیان اینکه اگر در این مرجع قانونی به اختلافات رسیدگی نشود و پرونده ها مختتومه نشود  چه مشکلات عدیدهای به وجود میآید و چه ظلم هایی  می شود گفت:  در واقع  قوه قضایه و قضات با  بررسی ها و اجرای حق و عدالت این پرونده ها را مختومه و از مشکلات بعدی جلدگیری می کنند

 

وی با بیان این که رعایت عدالت دستور خدا است و تنها مربوط به قضات نیست گفت: عدالت دستور قرآنی است و روح عدالت باید در همه  محیط جامعه شکل بگیرد.

امام جمعه ملایر با اشاره به نگاه  حضرت علی (ع) به موضوع مهم عدالت  گفت عدالت باید در همه حوزه ها و در رفتار و کردار  باشد گفت: عدالت به تقوا نزدیک است و هر آنچه که ما انجام می دهیم خدا می بیند

 وی با بیان عدالت باعث تداوم قدرت و ملک و ریاست و موقعیت می شود افزود: دوران حکومت علی(ع) هر چند کم بود اما عدالت ایشان عزل نشد و در شب قدر به شهادت رسید.

وی  گفت: این اوج کمال است  که امیر مومنان علی(ع) میهمان درگاه خدا در شب قدر است و این همان قدت و عزتی بود که امیر مومنان از عدالت به آن رسیده بود.

 وی با بیان اینکه عدالت زیر مجموعه ولایت است و با ولایت سنجیده می‌شود تصریح کرد: کسی که در جامعه با عدالت رفتار می‌کند در واقع این عدالت   را  فرهنگ سازی می کند  و این یک خدمت بزرگ به جامعه است.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه  برخی نواقص و ضعفهایی که در قوانین وجود دارد باید  پیگیری برطرف شود و یا قوانین جدیدی افزوده شود افزود: در واقع اگر این ضعف ها و نواقص برطرف شود  بسیاری می توانند به حق و حقوق خود برسندو حقی از کسی ضایع نمی شود.

 وی با بیان اینکه قضات  با روحانیت و مبلغین  و مساجد ارتباط بیشتری بگیرند و آسیبهای اجتماعی را به مبلغین بگویند تا مبلغین در سخنرانی ها و برنامه های خود به ابن موضوعات بپردازند افزود: مبلغین می توانند بازویی برای نهاد قضایی باشند تا شاهد کمترشدن مشکلات و آسیبهای اجتماعی و بازدارنده  در جامعه باشیم.

برخورد  قاطع دادستانی ملایر برای  مقابله با احتکار کالاهای اساسی و گران فروشی

«مسلم سلگی» نیز با بیان اینکه آن چه همواره با شنیدن نام شهید بهشتی به ذهن خطور می کند، مظلومیت فراوان او است، گفت: آلمانی بودن همسر، معرفی او در ردیف یک راهب مسیحی، انحصار طلبی و تند خو بودن از جمله شایعاتی بود که اوایل انقلاب به شهید بهشتی نسبت می دادند..

دادستان عمومی و انقلاب ملایر به فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: امام فرمودند که من از شهادت آیت الله بهشتی ناراحت نیستم، آنچه مرا ناراحت می کند مظلومیت او است.

سلگی با بیان اینکه وقتی از شهید بهشتی خواستند در مقابل این آماج و حملات از خود دفاع کرده و بیانیه صادر کند، افزود: شهید بهشتی در پاسخ گفت که فرصت خدمت به مردم بسیار اندک بوده و باید از آن برای خدمت گزاری استفاده کرد..

دادستان عمومی و انقلاب ملایر یادآور شد: ما نیز همچون شهید بهشتی به دنبال پاسخ به حواشی نیستیم و وقت خود را صرف احقاق حق خواهیم کرد. دستگاه قضایی با توجه به محدودیت در اطلاع رسانی همواره در آماج بدبینی ها و سوء ظن ها است..

 وی گفت: همانطور که تاکنون همکاران قضایی در احقاق حق به شایعات بی توجه بوده و مدار قانون را مورد توجه قرار دادند،  به این مسیر ادامه دهند..

دادستان عمومی و انقلاب ملایر با تاکید بر اینکه تعطیلی و مرخصی برای یک قاضی معنا ندارد، گفت: فشارهای اقتصادی، فرهنگی و تحریم ها بر دستگاه قضایی نیز اثر گذاشته و سرریز پرونده های کلان است.

سلگی در ادامه به صدور دستورات قاطع از طرف دستگاه قضایی و دادستانی شهرستان در مورد احتکار کالاهای اساسی و گران فروشی ها اشاره و بیان کرد: مغازه افراد بسیاری در این خصوص پلمپ و اقلام قابل توجهی کشف و بین عموم مردم توزیع شد.

دادستان عمومی و انقلاب با تاکید براینکه خوشبختانه ملایر از حیص برخورد با محتکران و متخلفان وضعیت آبرومندی داشت، افزود: در خصوص افزایش نرخ اجاره بهاء نیز پس از تاکیدات امام جمعه ملایر، سقف افزایش اجاره بها مسکن 15 درصد اعلام شد.

وی با بیان اینکه با بنگاه های مشاورین املاک که تحت نظارت حاکمیت هستند، در صورت عدم رعایت قانون به شدت برخورد می شود، خاطرنشان کرد: اگر افرادی مایل باشند که قراردادهای خود را طور دیگری تنظیم کنند، مختار بوده و دستگاه قضا در این خصوص حق دخالت ندارد.

 

سلگی ضمن تقدیر از رییس اداره اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان در مورد کشف شبکه اخلال در حوزه آرد و نان، تصریح کرد: پرونده های دیگری نیز در دست رسیدگی است که در صورت تکمیل به استحضار عموم مردم می رسد.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر همچنین به اراذل اوباش، مزاحمان نوامیس و بانوان، توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر و تبهکاران قاچاق اسلحه تذکر جدی داد و گفت: دادستانی بعنوان مدعی العموم هیچ مماشاتی با این افراد نخواهد داشت.

.

کد خبر 1189393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha