پژوهشکده مشترک قوه‌ قضائیه و دانشگاه شیراز افتتاح شد

پژوهشکده مشترک قوه‌ قضائیه و دانشگاه شیراز با حضور روسای پژوهشگاه قوه‌ قضائیه کشور، دادگستری فارس و دانشگاه شیراز و جمعی از قضات و دانشگاهیان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، طی مراسمی با حضور روسای پژوهشگاه قوه‌ قضائیه کشور، دادگستری فارس و دانشگاه شیراز و جمعی از قضات و دانشگاهیان، پژوهشکده‌ مشترک قوه‌ قضائیه و دانشگاه شیراز افتتاح شد و تفاهم‌نامه‌ همکاری این 2 نهاد با هدف انجام مطالعات حقوقی و قضایی نظری، بنیادین و تحقیقات کاربردی با هدف رفع نیازهای قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌ ها و سازمان‌های دولتی به امضا رسید.

«محمد موذنی»، در مراسم افتتاح پژوهشکده مشترک قوه‌ قضائیه و دانشگاه شیراز که همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه، برگزار شد، گفت: امیدواریم این پژوهشکده زمینه ای برای فعالیت ‌های عملی و کاربردی دانشگاه و قوه‌  قضائیه و الگویی برای جامعه در راستای همکاری مراکز علمی با نهادهای اجرایی باشد.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: اینکه در دانشگاه، مرکزی برای پاسخگویی و کمک به رفع نیازهای دستگاه قضا راه‌ اندازی شده، اقدامی ارزنده‌ است.

وی اضافه کرد: موضوعات بسیار متنوعی در این پژوهشگاه می تواند مورد توجه قرار بگیرد و سلامت نظام اداری، پیوست فرهنگی تربیتی در جرائم قضایی، فضای مجازی و جرائم سایبری، حقوق مالکیت فکری، حقوق فعالیت‌ های اقتصادی، اورژانس قضایی، حقوق بین ‌الملل، انجام پژوهش‌ های بینا رشته‌ ای در بررسی علت جرایم و پیشگیری از آنها نقش موثری دارد.

«مهدی هادی»، نیز در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت ‌های علمی دانشگاه شیراز در مباحث حقوقی از اهداف راه ‌اندازی پژوهشکده‌ مشترک قوه‌ قضائیه و دانشگاه شیراز است.

رئیس پژوهشگاه قوه‌ قضائیه افزود: در این پژوهشکده‌ مشترک با برگزاری نشست‌های علمی، نقد آرای صادر شده و بررسی دقیق پرونده ‌های قضایی به آسیب‌شناسی مباحث حقوقی به صورت جدی دنبال شود و از ظرفیت‌های پایان ‌نامه‌ های حقوقی دانشجویان استفاده شود.

حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، رئیس دادگستری استان فارس نیز در این نشست با تاکید بر ظرفیت‌ های خوب دادگستری فارس و دانشگاه شیراز گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌ نامه‌‌ همکاری ایجاد فرصت هم افزایی بوده زیرا هم‌ افزایی موجب رشد و تعالی می ‌شود و فرصت استفاده از قضات پژوهشگر و نخبگان و پژوهشگران استان از ظرفیت‌ های بالای علمی دانشگاه شیراز فراهم می شود.

خاطر نشان می شود در این مراسم، تفاهم ‌نامه‌ سه‌ جانبه‌ پژوهشگاه قوه‌ قضائیه، دانشگاه شیراز و دادگستری فارس نیز به امضا رسید.

کد خبر 1189448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha