کتاب نقش موثری در ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارد

حجت الاسلام سبزیان گفت: کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی نقش بسیار موثری در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارد و اگر بخواهیم هر یک از معارف دینی را به صورت غیر مستقیم و نامحسوس تبیین کنیم می توان از کتاب به عنوان موثرترین روش استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر سبزیان» امروز شنبه (۴ تیر) در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که با حضور مهدی رضایی، دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، قاسم باغبان، معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل برگزار شد؛ بیان کرد: کتابخانه های عمومی فضای مناسبی برای رشد و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: اعتقاد ما در مجموعه کتابخانه های عمومی بر این است که کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی نقش بسیار موثر و مفیدی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارد به عبارتی دیگر اگر بخواهیم هر یک از معارف دینی به صورت غیر مستقیم و نامحسوس تبیین کنیم می توان از کتاب به عنوان موثرترین روش استفاده کرد.

وی با اشاره به تشکیل «طلایه داران معروف» در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار داشت: در کتابخانه های عمومی می توان با استفاده از طرح «طلایه داران دانایی» در کنار استفاده از ظرفیت «طلایه داران معروف» با رویکرد معرفی کتاب و نگاه غیرمستقیم به مسئله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر با مشارکت و همکاری مساجد شاهد رقم خوردن اتفاقات موثر و مفیدی در این حوزه باشیم.

حجت الاسلام سبزیان اظهار امیدواری کرد برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از جمله «سنگرکتاب»، «منبر کتاب»، «حسینیه کتاب»، نمایشگاه دائمی دفاع مقدس و ... توسط پایگاه مقاومت بسیج کتابدار شهید عباس غفرانی و شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی را باعث تحقق اهداف این واجب فراموش شده در جامعه شود.

در پایان به صورت ویژه از حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، از کتابچه «قانون حمایت و دستور العملهای اجرایی امر به معروف و نهی از منکر» به همت شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی رونمایی شد.

کتابچه «قانون حمایت و دستور العملهای اجرایی امر به معروف و نهی از منکر» شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در چهار فصل اصل قانون هشتم، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دستور العمل اجرایی قانون حمایت از از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ضوابط تشکیل و فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و وظایف درون سازمانی و برون سازمانی دستگاه های عضو ستاد استان به چاپ رسیده است.

کد خبر 1189457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha