۷ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان جنوبی آزاد شدند

حجت الاسلام موحدی راد با بیان اینکه بحث اشتغال زایی برای خانواده زندانیان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: امروز با کمک خیرین ۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان خراسان جنوبی به آغوش خانواده های خود باز می گردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی موحدی راد» عصر امروز (۴ تیر) در جشن نسیم مهر و مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند متعال فرموده است که در گرفتن صدقه شتاب دارم و با دست خودم می گیرم.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: خیرین بدانند که این خدمات و صدقات که انجام می دهید به دست خداوند متعال می رسانید و خداوند متعال خودش این نیکوکاری ها و صدقات را دریافت می کند.

 

وی با اشاره به اصل شخصی بودن مجازات گفت: به این معنا که هر کسی جرم کرد خودش باید مجازات شود و مجازات حبس درست است که یک فرد را مجازات می کنیم اما یک خانواده هم مجازات می شود چرا که سرپرست آن خانواده را می گیریم.

 

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ممکن است فقیر باشند اما عزت در جامعه دارد اما نسبت به خانواده زندانی ممکن است بی احترامی هایی صورت بگیرد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید کمک کنیم تا خانواده های زندانیان به دامن جامعه بازگردند، ادامه داد: خانواده های زندانیان در جامعه رها نشوند چرا که امکان وقوع جرم های دیگر وجود دارد و با کمک به خانواده های نیازمندان می توانیم محیط پیرامونی خود را پاک تر کنیم.

 

وی با بیان اينکه بیش از یک هزار خانواده زندانی تحت پوشش در استان داریم، گفت: در دستگاه قضایی اگر چه مجازات می کنیم اما ۱۷ زندانی جرائم غیرعمد را محکوم به فعالیت در دستگاه های خدمات رسان عمومی طی سال گذشته در استان کردیم.

 

حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به آزادسازی هفت زندانی جرائم غیر عمد در راستای برگزاری جشن نسیم مهر بیان کرد: ۲۹۰ میلیون تومان جهت آزادسازی این زندانیان هزینه شده است و در مجموع ۱۹۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان از طریق مرخصی به آغوش خانواده خود بازگشتند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در پایان گفت: خیرین عزیز علاوه بر کمک های مالی می توانید برای خانواده های زندانیان استان اشتغال ایجاد کنید.

 

 

کد خبر 1189497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha