لزوم ورود دستگاه قضا به کنترل گرانی ها/ افزایش پرونده های دستگاه قضا نگران کننده است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در بحث گرانی های اخیر اشکالاتی وجود دارد که دستگاه قضا باید با قدرت ورود پیدا کند، گفت: دستگاه قضا در زیر بار فشارها و مسائل گوناگون از جمله سیاسیون، احزاب، صاحبان قدرت و ثروت، مفسدان اقتصادی و غیره خوب عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» امروز (5 تیر) در دیدار با رئیس و کارکنان قوه قضاییه شهرستان طبس گفت: شهید بهشتی شخصیتی عالم، عامل و بسیار با استعداد بودند و به همین جهت در هر عرصه ای که انقلاب به وی نیاز داشت از جمله خبرگان رهبری، شورای فرهنگی و غیره به خوبی عمل می کردند. 

 

امام جمعه طبس در ادامه به جایگاه مهم دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات مردم و کشور و گرفتاری ها را می تواند پیگیری نماید و قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم می تواند بازدارنده بسیاری از مشکلات، فسادها و اشکالات باشد.

 

وی عملکرد دستگاه قضا را در زیر بار فشارها و مسائل گوناگون از جمله دولت، مجلس، سیاسیون، احزاب و جناح ها، صاحبان قدرت و ثروت، مفسدان اقتصادی و غیره مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این موارد دستگاه قضا استقامت خوبی نشان داده است ولی به اعتقاد بنده دستگاه قضایی در سطح کشور می تواند بهتر از این عمل کند. 

 

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: دستگاه قضایی می تواند نقش به سزایی در جلب اعتماد مردم داشته باشد و در بحث گرانی های اخیر نیز اشکالاتی وجود دارد و باید با قدرت ورود پیدا کند، البته در بحث مبارزه با مفسدین بسیار خوب عمل کرده است. 

 

امام جمعه طبس با بیان اینکه در سطح شهرستان طبس عملکرد نیروهای دادگستری رضایت بخش بوده است، گفت: تعداد شاکی و شکایت ها از این دستگاه بسیار کم است و این نشان دهنده مدیریت و برخورد مناسب همکاران شما با ارباب رجوع است و می توان گفت که مردم نسبت به دادگاه انقلاب اسلامی طبس نگرانی برخوردی ندارند و نگرانی آن ها در مورد برخی از پرونده ها است که این نیز امری طبیعی است. 

 

وی با توجه به اینکه افزایش ورودی های به دادگاه قضا به یک نگرانی تبدیل شده است، گفت: مبادی ورودی پرونده ها اگر کنترل شود اجرای آن نیز راحت تر خواهد شد و در کنار این نیز مردم باید در خصوص یک پرونده توجیه شوند که در یک موضوع پرونده های زیاد به دادگستری نرسد.

 

 

کد خبر 1189614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha