عملکرد جمعیت «احرار» فارس در مقابله با اعتیاد به الگوی کشوری تبدیل شود

حسینی گفت: اقدامات جمعیت «احرار» فارس در مقابله با اعتیاد قابل تقدیر است و می تواند در سطح استان و کشور به عنوان یک الگوی خوب مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موسی حسینی»، امروز (یکشنبه 5 تیر) در همایش «روایت احرار» که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در شیراز برگزار شد، گفت: مقابله با اعتیاد نیازمند یک عزم همگانی است و همه ما پیشگیری از اعتیاد را باید وظیفه خود بدانیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی در پی اعتیاد در جامعه ایجاد می شوند و لازم است از ظرفیت ‌های مردمی و آموزش برای رفتارهای علم ‌محور در مقابله با اعتیاد استفاده مطلوبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: استفاده از رویکرد اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر گام موثری در پیشگیری از اعتیاد و معضلات ناشی از آن است و هسته های مردمی پیشگیری از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، محیط کسب و کار، محیط آموزشی و ... می توانند در زمینه کاهش عوامل مخاطره آمیز و افزایش عوامل محافظت کننده از اعتیاد در اجتماع خود فعالیت مناسبی داشته باشند.

حسینی ضمن قدردانی از اقدامات جمعیت «احرار» فارس در مقابله با اعتیاد بیان کرد: این جمعیت به حل مسائل مردم به وسیله خود مردم، نگاه ویژه دارد و می تواند در سطح استان و کشور به عنوان یک الگوی خوب مطرح شود.

خاطر نشان می شود، همایش «روایت احرار» که هسته های مردمی مقابله با اعتیاد را در بر دارد به همت معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس و با حضور استاندار فارس، مسئولین استانی، اعضای جمعیت «احرار» فارس و جمعی از بهبودیافتگان از سراسر استان فارس در شیراز برگزار شد.

کد خبر 1189740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha