مراسم محوری افشای حقوق بشر آمریکایی در بجنورد برگزار می شود

مراسم محوری بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی صبح فردا دوشنبه (۶ تیرماه) در مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مراسم محوری بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی صبح فردا دوشنبه (ششم تیرماه) و با سخنرانی «سیدمحمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس جمهوری در مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از عموم مردم دعوت کرد در این مراسم حضور بهم رسانند.

 

دولت مستکبر آمریکا همواره با رفتار ظاهری حقوق بشری با دولت‌ها و ملت‌ها برخورد داشته در حالیکه خلاف آن را عمل کرده و زمان آن فرا رسیده تا با ادامۀ روند ادبیات  زشت، اهانت آمیز و زورگویانه و خوی استکباری و استعماری دولتمردان آمریکا در مواجهه با موضوع حقوق بشر، به ویژه در ایران و سایر کشورها، چهره ضد حقوق بشری آنان را با افشای جنایات و ظلم بر ملت ایران در حوادث تیرماه، بازخوانی و آشکار سازی کنیم.

 

از جمله حوادث هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی به روز ششم تیر ماه سال 1360 برمی گردد که عناصر منافقین مورد حمایت آمریکا با جاسازی مواد منفجره در دستگاه ضبط صوت در محل تریبون سخنرانی مقام معظم رهبری (که آن روزها امام جمعه تهران بودند) در مسجد ابوذر تهران و انفجار آن، قصد ترور و به شهادت رساندن معظم له را داشتند که به توفیق الهی، این قصد شوم آنان، نقش برآب شده و با وارد شدن جراحاتی بر دست راست ایشان، این حادثه سپری شد.

 

در حادثه هفتم تیرماه سال 1360 باز هم منافقین و اینبار با خباثتی مضاعف و نقشه‌ای پیچیده تر و استفاده از عناصر تروریستی مورد حمایت آمریکا، با بمب گذاری در سالن جلسات حزب جمهوری اسلامی سابق، که هر هفته محل تجمع نیروهای خدمتگزار و مخلص انقلاب اسلامی بود، قصد انفجار و به شهادت رساندن جمعی از ابرار را داشتند و این نقشه شوم در شامگاه هفتم تیر به وقوع پیوست و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی رئیس قوه قضائیه و 27 نماینده مجلس شورای اسلامی و 25 عضو اجرایی قوه مجریه و از جمله دو وزیر و 20 عضو فعال حزب جمهوری اسلامی و از دلسوزان نظام و یاران صدیق امام، مظلومانه به شهادت رسیدند.

 

در روز هشتم تیرماه سال ۱۳۶۶، هم ارتش رژیم بعثی صدام، مورد حمایت آمریکا و غرب، با استفاده از بمب‌های شیمیایی دریافتی از کشورهای غربی، چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت  ( از توابع استان آذربایجان غربی) را مورد حمله قرار داد . در این حمله، ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی و از کردهای غیور ایرانی به شهادت رسیده و هشت هزار تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

 

در روز هشتم تیر ماه 1360 بازهم منافقین با ترور رییس زندان اوین، «شهید محمد کچویی» یکبار دیگر ددمنشی و تروریست بودن خود را آشکار ساختند. در روز 11 تیرماه 1361 هم بازهم منافقین سنگدل و جنایتکار مورد حمایت آمریکا با ترور آیت الله صدوقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد، مردم ما را عزادار کردند.

 

اوج این دشمنی و کینه آمریکا از انقلاب اسلامی در روز 12 تیرماه 1367 و با انجام عملیات تروریستی و اسقاط هواپیمای مسافربری که با پرواز شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دبی و پس از توقف بین راهی در بندرعباس، در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز آبهای خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

 

بر پایه همین حوادث، این هفته (ششم تا دوازدهم تیرماه) به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشری آمریکا نامگذاری شده و با شعار محوری «ترور، تحریم و توحش» برنامه ریزی های مختلفی صورت می پذیرد.

 

 

کد خبر 1189779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha